Elsőként a HRC részéről érkezett határozott válasz, mégpedig személyesen Shuhei Nakamotótól, aki kijelentette, hogy amennyiben nem változtatnak a tervezett szabálymódosításon, a Honda valószínűleg - szó szerint idézve 99 százalék eséllyel - el fogja hagyni a sorozatot.

shuei nakamoto
Nakamoto válasza egyértelmű és rideg, így most a szervezőkön a sor, hogy reagáljanak. Eközben a konkurens csapatok rajongói máris csalást kiáltanak, mondván, szerintük a Honda nem véletlenül ragaszkodik a saját fejlesztésű vezérlőelektronikához...

Az új szabályozás egyébként több lépcsőben, fokozatosan fog megjelenni a királykategóriában, így jövőre az alakulatok két különböző feltételrendszer közül választhatnak. Akik maradnak a jelenleg is alkalmazott, szabadon felhasználható és programozható ECU mellett, "büntetésből" négy literrel kevesebb benzinnel gazdálkodhatnak egy futamon, azaz 24 liter helyett csak húsz literes lehet az üzemanyagtartály. Majd ezt követően 2015-ben és 2016-ban még erősebb szankciók lépnének életbe, míg 2017 tavaszától már csak az egységes alkatrészt használó vasak állhatnának a rajtrácsra.

marelli ecu motogp
A Magnetti Marelli alkatrésze, az új, egységes ECU, mely felforgatta a MotoGP téli állóvízét...

Természetesen a többi istálló és a GP közönsége is azt figyeli, vajon mi lesz a vége az erőfitogtatásnak, hiszen a DORNA - amennyiben enged a Honda kéréseinek - könnyen magára haragíthatja a riválisokat, ám az is nagy érvágás lenne a szériának és a szervezőknek, ha a japán gyár motorjai nélkül startolna el a 2017-es szezon...