Végre! - egy emberként kiálthattak fel az izgalmas versenyre áhítozó nézők, mikor Lorenzo mögött hibázott az ifjú spanyol, visszaesve a középmezőny darálójába. Történt ez Le Mans nagydíjának első harmadában, s ezalatt az élen az idén kiválóan rajtoló, és ellentmondást nem tűrő Valentino Rossi haladt.

motogp lemans
Dovizioso a jó rajthely ellenére sem tudta felvenni a versenyt az élmezőnnyel

Egy emberként tették le a motorosok a vasárnapi ebédből maradt csirkecombot, azt figyelve, hogyan is próbál majd felzárkózni Marquez, no meg reménykedve, hogy valaki - név szerint maga a Doctor - végre megszakítja a lassan nyomasztó sorozatot, és megtöri Marc egyeduralmát. Örömük azonban nem tarthatott soká, mert a ritmusból igencsak kiesett spanyol csak pár körig maradt tétlen, s azután mint egy daráló, megsemmisítette az előtte haladók dobogós, illetve győzelmi reményeit...

motogp lemans
A francia hétvége után úgy tűnik, Rossi lett Marquez egyetlen valódi kihívója, bár a Doctor is negyven-ötven pontos hátrányban van már a spanyol mögött

Sorra bújt be melléjük, s nem csak a Honda erőfölényét kihasználva tört előre, előzött féktávon, s egyéb, előzésre teljesen alkalmatlan pontokon is... Rossival tulajdonképpen teendője sem akadt, mert az olasz - látva, hogy közeledik a Repsol fényezésű masina - nagyobb tempóra kapcsolt, s ennek következtében elvétett egy féktávot, így Marquez belül egyszerűen kikerülte őt. Meglepő módon mögöttük nem a gyári gépek sorakoztak, mivel harmadikként Bautista hozta be a fiókcsapat Hondáját, s Espargaro lett a negyedik a Tech3 Yamahájával, és csak mögöttük következett minimális lemaradással Pedrosa, és az idei jó szereplésnek lassan búcsút intő Lorenzo...

Itt tartunk tehát, Doohan egykori rekordja maradt már csak Marquez számára, hiszen az ifjú titán immáron az ötödik pole-t és győzelmet szerezte zsinórban, és erre eddig csak az ausztrál hondás volt képes, igaz, ő 1997-ben egy tízes sorozattal adta fel a leckét a többieknek... Persze még 13 futam hátravan, szóval akad még esély a bizonyításra. A jelenlegi mezőny versenyzői most már csapataik új fejlesztéseiben, no meg az Yvette-hez hasonló spéci időjárási körülményekben bízhatnak, mert minden egyéb esetben Marquez verhetetlennek tűnik, s ha így folytatja - amire minden esélye megvan -, akkor újabb öt verseny múlva már csak matematikailag behozható, 90-100 pontos előnnyel vezetheti a tabellát. Ezt a matekot követve gyorsan kiderül, hogy a nyári szünet után, akár már Brno és Misano között is eldőlhet az idei cím sorsa, s a fennmaradó két hónapban a helyosztókért csatázhatnak a többiek - persze azért reménykedünk, hogy ne így történjen...