Megszűnik a teszttilalom, ezentúl a versenyek között korlátlanul végezhetnek menetpróbákat az alakulatok, egyetlen megkötés, hogy egy szezonban legfeljebb 120 szett gumit használhatnak fel ilyen célra - a két kisebb kategória versenyzői 60-60 szett gumit kapnak. A 2012-ben életbe lépő változások közé tartozik az is, hogy a versenyzők a vasárnap délelőtti warm-up-on is teljesíthetik a futamra jogosító 107%-os időlimitet, ha a kvalifikáción valamiért (baleset, műszaki hiba, stb.) ezt nem tudták megfutni.

Az év közben felhasználható erőforrások számát is korlátozzák, és aki ezt túllépi, az - edzéseredménytől függetlenül - csak a boxutcából rajtolhat, és a lámpa zöld jelzése után tíz másodperces időbüntetést is le kell töltenie, mielőtt a mezőny után eredne. A szezononként rendelkezésre álló blokkok tekintetében a CRT (Claiming Rule Team) motorokkal futó csapatok több lehetőséget kapnak: a prototípus gépek pilótái mindössze hat, míg a CRT-n ülő motorosok tizenkét egységet használhatnak szezononként. Áprilistól az indítómotor és a gumimelegítők használata a rajtrácson is engedélyezett lesz, és mindössze a zöld jelzés előtt egy perccel kell levenni a "paplanokat" a kerekekről.

stoner

A Formula 1-hez hasonlóan az esős versenyeken piros színű zárófényt kell használni a motorokon a jobb láthatóság és a nagyobb biztonság érdekében. Változnak a súlyhatárok is: a jelenlegi 153 kilogrammról 157-re híznak a legnagyobb kategória motorjai, majd 2013-tól újabb három kilóval lesznek nehezebbek.