Az elmúlt napokban nem kommentálták kormányzati oldalról a nemrégiben megszavazott módosításokat, így egyelőre nem tudhatjuk, hogy milyen gyakorlati előnyei lesznek az új rendszernek, de az biztos, hogy megkezdődött a folyamat. A Magyar Közlöny november 24-én kiadott számában akadtunk erre az érdekességre:

„A” kategória -

a) 2013. január 18-ig:

a) legalább 35 kW teljesítmény,

b) legalább 100 km/óra sebesség elérésére alkalmas.

b) 2013. január 19-tõl:

a) „A” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 600 cm3 hengerûrtartalommal és legalább 40 kW motorteljesítménnyel

„A2” kategória:

„A2” kategóriába tartozó oldalkocsi nélküli motorkerékpár, legalább 400 cm3 hengerûrtartalommal és legalább 25 kW motorteljesítménnyel.

rutinvizsga

Vagyis újabb tagolást vezetnek be a motorok teljesítményét és hengerűrtartalmát illetően, melynek célja, hogy a fokozatosság elvét kövessék a motorra pattanó fiatalok.

Az új rendszerben könnyebb lesz A1 kategóriás vezetői engedélyt szerezni azoknak, akik már rendelkeznek B-s jogsival. A jelenlegi szabályozástól eltérően összesen hat órás elméleti és gyakorlati képzést ír elő az új rendelet, mielőtt kézhez veheti a tanuló a nyolcadliteres robogók nagy többségére érvényes pakszust.

Ez egyfajta "puhított B125", hogy az autósok egyszerűbben szerezhessék meg a legfeljebb 125 köbcentis és 15 lóerős motorokra érvényes engedélyüket. Más kérdés, hogy a motorosok nagy többsége szerint sokkal inkább szüksége lenne a négy kerékről váltóknak inkább valamilyen vezetéstechnikai tréningre az állami oktatás helyett, ahol a szabályok mellett a motorkezelés valódi trükkjeit is elsajátíthatják a nyolcadliteres gépekkel barátkozó autósok.

A közel kétszáz oldalas Magyar Közlöny a neten is elérhető, akinek sok ideje van, átböngészheti a teljes irományt, hátha talál még valami érdekességet, ami fontos lehet nekünk, motorosoknak.