A márka ismerői előtt nem titok, hogy a talján brigád szinte minden, jellemzően sportos modelljéből kifejleszt egy még hegyesebb, versenykész kivitelt, amit Factory utónévvel illetnek. Lapértesülések szerint a 2014-es Superbike vb-n brillírozó RSV4 2016-os Racing Factory változata rálicitál az európai és japán kihívókra, s minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel érkezik.

aprilia-rsv4-2016-7011
Módosított erőforrás, idomzat és elektronikai csomag is dukál az RSV4 Racing Factory változatához

A becslések 220-230 lóerőről szólnak, ami elsőre túlzásnak tűnhet, főként a friss környezetvédelmi előírások ismeretében, ugyanakkor a WSBK motorjai talán soha nem álltak ennyire közel a szériában készülő modellekhez, így a gyártóknak elemi érdeke, hogy a megvásárolható változat minél erősebb és pályázásra kompromisszum nélkül használható legyen. Hamarosan megnyitja kapuit a milánói motorkiállítás, ahol kiderül, mennyire volt túlzó a gyári pletykák alapján saccolt teljesítmény, illetve arra is fény derül, milyen elektronikus segédletekkel vértezik fel az RSV4-et, hogy felvegye a versenyt az eddig is kimondottan ütőképes, mégis alapjaiban megújult ZX-10R-rel.