Csak kevesen tudják, hogy az Ariel 1916 és 1973 közötti időszakban hétféle kétkerekűt is piacra dobott, de ezután hosszú csend következett, amit 2000-ben a méltán híres sportautójuk, az Atom leleplezése tört meg. Miután hírnevet szereztek a villámgyors kocsival, tavaly elhatározták, hogy visszatérnek a gyökerekhez, és újra belefognak a kétkerekűek készítésébe. Ennek eredményeként született meg 2014-ben az Ace, aminek legújabb változatát a múlt hétvégén mutatták be a London Motorcycle Show-n.

bemutato-ariel-ace-2015-4315
A London Motorcycle Show-n kiállított modellt Öhlins futóművel szerelték fel, de ez csak egy választható lehetőség, mert a megrendelő szabadon dönthet arról, hogy melyik neves gyártó felfüggesztéseivel kéri a gépet

Sajnos egyelőre nagy a titkolózás az új Ace-szel kapcsolatban, de az már egészen biztos, hogy a Honda VFR 1,2 literes, V4-es, 173 lovas erőforrása gyorsítja majd a megtankolva várhatóan 230 kilós masinát. Mi több, az is kiderült, hogy a megrendelők a saját ízlésüknek megfelelő futóművel, erőátvitellel és háromféle ülésmagassággal rendelhetik majd meg a nem mindennapi kétkerekűt. Emellett Tom Siebert – az Ariel vezérigazgatója – elárulta, hogy ez a modell eltérő vezetési élményt nyújt majd, mint elődje, hiszen egy sokkal sportosabb gépet szerettek volna készíteni. Még nem tudjuk, hogy sikerrel jártak-e, de amint lesz valami fejlemény az Ariel háza táján, azonnal beszámolunk! Erre úgy tűnik, nem is kell majd túl sokat várnunk, mivel a tervek szerint még idén elkezdődhet a sorozatgyártás, s akkor bizonyára a részletes műszaki információk is napvilágot látnak.