Csaknem 380 ezer darab kardánhajtású kétkerekűről van szó, melyek 2004 után - pontosabban 2003 novemberét követően - gördültek le a gyártószalagról. Összesen 17 különböző típus tartozik ide, többek között az R 1200 GS, az R 1200 R és RT, valamint a K 1200-1300 szériák tagjai. Ezeken a BMW elővigyázatosságból kicseréli a hátsó kerékagyat, mivel egy esetleges szakszerűtlen javítás során túlzott mértékű meghúzási nyomaték (kerékcsavar, féktárcsa csavar) alkalmazása miatt az öntvényen repedés keletkezhet. A később gyártott motorkerékpárokon a hátsó kerékagy már acélból készül, ami még a helytelenül magas meghúzási nyomatéknak is ellenáll.

bmw-visszahivas-4606
A tucatnyi motorkerékpárban alkalmazott EVO Paralever rendszer. A BMW által kiadott információk szerint 1087 olyan motorkerékpárt érint a műszaki akció, amely a mindenkori hivatalos vezérképviseleten keresztül érkezett az országba

A visszahívás során a fenti alkatrészt egy továbbfejlesztett, acélból készült cseredarabbal helyettesítik az EVO Paralever hátsó felfüggesztéssel felszerelt motorokban, hogy megelőzzék a repedés okozta problémákat.

Az érintett típusok:

BMW R 1200 GS, R 1200 GS Adventure

BMW HP2 Enduro, HP2 Megamoto, HP2 Sport

BMW R 900 RT, R 1200 RT, R 1200 R, R 1200 ST, R 1200 S

BMW K 1200 S, K 1200 R Sport, K 1200 R, K 1200 GT

BMW K 1300 S, K 1300 R, K 1300 GT

A BMW szervizhálózata által végzett beavatkozás természetesen ez esetben is díjmentes. A munkafolyamat viszonylag gyorsan zajlik, az alkatrész cseréje legfeljebb egy órát vesz igénybe.