A fiatalok számára talán nem sokat mond a Bultaco márkanév, pedig az 1958-ban alapított cég egészen az 1983-as megszűnéséig számos területen jeleskedett. Kétütemű palettájuk csaknem húsz alapvetően különböző tagot számlált, és Angel Nieto, illetve Ricardo Tormo révén a gyorsasági világbajnokságon is jelen voltak, sőt a hetvenes években a triálsportban is többször megcsillantották tudásukat.

Új éra kezdete

A három évtizede bezárt gyárból csak a legendás név maradt fent, melyet tavaly ismét jó kezekbe került - egy lelkes, madridi fejlesztőcsapat újra felkarolta a márkát. Munkájuk gyümölcseként máris megszülettek a látványos Bultaco Rapitan részletei, mely egy elektromos hajtású, 52 lóerős csúcsteljesítményű, 125 (!) Nm-es maximális forgatónyomatékú gép.

bultaco-rapitan-2015-5713
Bultaco Rapitan

Terveik szerint Barcelonában készítik majd az úttörő motorkerékpárt, ami számításaik szerint csaknem 13 ezer eurós áron kerül majd az üzletekbe. Persze a vételárat nagyban befolyásolja, hogy milyen méretű és teljesítményű akksicsomag kap helyet a Bultacóban, azonban a gyárilag megadott 200 kilométer feletti hatótáv arra utal, hogy már az alapmodell is versenyképes lehet a hangtalan masinák között.

bultaco-rapitan-2015-5714
Nem éppen hétköznapi felfüggesztés dolgozik a Bultacóban

A rendhagyó hajtáslánc mellett különleges elem az első felfüggesztés is, mely a megszokott teleszkópok helyett egy a Telelever rendszerhez részben hasonlító, spéci lengőkar segítségével köti össze a kereket a vázzal. A mérnökcsapat úgy véli, már a jövő évben elkészülhetnek az első Bultaco modellek az üzemben, újabb érdekes kétkerekűvel gazdagítva az európai piacot.