Kaliforniában tenné próbára a vezető nélküli motorkerékpárját a Google, s már be is adták a szükséges kérelmeket, hogy a különös járgány közutakon tehesse meg további tesztkilométereit. Állításuk szerint a kétkerekű már jelenlegi állapotában is alkalmas arra, hogy biztonságosan jusson - akár forgalomban is - egyik pontból a másikba. A projekt nem éppen új keletű, elvégre éppen tíz évvel ezelőtt számolhattunk be a gép első versenyéről, ahol 24 autóval kellett megmérkőznie a cég motorjának.

google-bike-1101
Ez lenne a jövő? Az eltérő felépítés miatt számos új problémát kellett legyőznie a Goggle mérnökeinek, hogy kétkerékre is átültethessék a technikát

A stílusosan csak Ghostridernek nevezett prototípus valószínűleg nem az utolsó az emberi beavatkozást nem igénylő szerkezetek között, mert a projekt biztonsági vezetője, Ron Medford úgy nyilatkozott, hogy amennyiben sikerrel járnak, később a személyautók és a motorok mellett nagyobb haszongépjárművekre is kiterjesztenék a fejlesztést.

google-bike-1100
Az irányításban már nagy tapasztalata van a cégnek, hiszen autói üzembiztosan falják a kilométereket, azonban a motor vezérlése a fél tucat giroszkóppal sem tűnik egyszerű feladatnak

Elmondása szerint az önmagukat vezető gépek biztonságosak, és amennyiben ezt bizonyítani tudják, semmi nem állhat útjába, hogy újabb területeken vessék be a technikát, élesben, valós körülmények között tesztelve az egyelőre rendhagyónak számító két- és négykerekűeket.

Ez a motorok hibridje? A Google Glass segíti a vezetőt motorozás közben - elsőre nem tűnik veszélytelennek a megoldás...

Más kérdés, hogy míg az autóknál érthető, ha valaki vezetés helyett inkább pihenéssel vagy olvasással töltené az ingázás unalmas perceit, addig a motorozást éppen az élményt miatt választják a civil vásárlók, vagyis az „önálló" vasak inkább kereskedelmi vagy hadászati célra lehetnek alkalmasak.