Az utcai superbike-ok messze erősebbek és gyorsabbak, mintsem hogy egy átlagos motoros ki tudná használni a bennük rejlő potenciált. Ezért nem is utcán, hanem egy reptér betoncsíkján eresztették össze napjaink legkeményebb masináit, hogy kiderüljön, melyik is hódítja el a kétkerekűek kékszalagját.

Persze jól tudjuk, hogy a végsebesség immáron nem erő, hanem szabályozóelektronika kérdése, ezért nem is azt vizsgálták elsősorban, hogy 299-nél vagy esetleg 301-nél avatkozik-e közbe a szerkezet, inkább a gyorsulást és a nyomatékrugalmasságot hasonlították össze. Nem mellesleg azt is kipróbálták, mi történik, ha hirtelen vészfékezésre kényszerül a Hayabusa, a ZZR1400, illetve a HP4 vezetője.

Harc a méterek és a tizedmásodpercek ellen, hangulatos „élő közvetítéssel” a nyeregből:

A tízperces száguldás végén – amint azt a grafikákon láthatjátok – valóban csak tizedmásodpercnyi különbségeket mértek a vasak között, ahogy arra számítani is lehetett.

Tanulságként elmondható, hogy továbbra is a vezető jobb csuklóján múlik a siker, hiszen egy elhibázott rajttal simán veszíthet egy másodpercet, s ezt utána hiába is akarná erőből behozni. A legjobb utcai motorok – viseljenek bármilyen logót -, szinte hajszálra ugyanazt nyújtják a stopper ellen vívott harcban, még ha más és más módon érik is el ezt az eredményt...