Több mint ötven éve már, hogy a Honda vezetősége elhatározta, csatlakoznak a motoros gyorsasági világbajnokság küzdelmeihez. Az 1954 óta tartó munka olyan fantasztikus eredményeket hozott, mint a MotoGP vb-címek sora vagy éppen a Man TT győzelmek. Most a versenyzők mellett az utcai motorosok is belekóstolhatnak, milyen csodálatos gépek születnek a HRC irányítása alatt, ugyanis 2015 júliusában a szalonokba kerülnek az RC213V-S első példányai.

honda-rc213v-s-specs-5351
Tavaly ősszel az EICMA-n már megcsodálhattuk a gépet, de akkor még nem sejtettük, hogy 215 ló lakik az idomok alatt

Elképesztő adatok

A mérnököknek ezúttal különösen nehéz dolga volt, elvégre Marquez és Pedrosa motorjai olyan különleges, semmivel nem összehasonlítható szerkezetek, melyeket jó, ha pár tucat ember képes tökéletesen irányítani. Hiába kecsegtet hihetetlen gyorsulással a pályákon brillírozó masinák 240-250 lóerős teljesítménye, ez a „földi halandóknak" egyszerűen túl sok, pláne egy szupermotó súlyával büszkélkedő gépben. A tervezők feladata tehát az lett, hogy a Honda lenyűgöző ereje a legharmonikusabb formában jelentkezzen, soha nem tapasztalt kezelhetőséggel megajándékozva a vezetőt. A kiindulási alap természetesen a világbajnokságon futó RC213V versenymotor volt, melyet több ponton jelentősen módosítottak az új célközönség elvárásainak megfelelően. Ide tartoznak az utcán nélkülözhetetlen kiegészítők, mint például a lámpatestek, visszapillantók, valamint az oldaltámasz és a kipufogódob is, de a felsorolás ezzel korántsem ért véget.

honda-rc213v-s-specs-5354
A legfontosabb technikai különbség, hogy az RC123V pneumatikus szelepvezérlése helyett az utcai motorokban megszokott spirálrugót alkalmaztak, illetve az akadálymentesen visszakapcsolható, ún. seamless váltót hagyományos erőátvitelre cserélték

A kormányelfordítási szög 26 fokra nőtt - szemben a pályaorientált kivitel extrém szűk, 15 fokos értékével -, a féktárcsák rozsdamentes acélból készültek a Yutaka Giken műhelyében, míg a nyergeket és a betéteket ezúttal a versenysportból jól ismert Brembo szállította a Hondának. A bemutató során természetesen fény derült a két legfontosabb paraméterre, név szerint a tömegre és a teljesítményre. Itt is feltűnő a hasonlóság Marquez Repsol-fényezésű vasa és az RC213V-S között, tekintve, hogy a versenymotor a futam végén legalább 158 kilót nyom, az utcai változat pedig 170-et, illetve az extraként megvásárolható Sport csomag elemeivel már az RC213V-S alatt is csak kereken 160 kilóig lendül a mérleg nyelve.

honda-rc213v-s-specs-5367
A teljesítményháborút folytató francia hatóságok ezúttal sem fogták vissza magukat: a náluk forgalomba helyezett RC213V-S modellek 102 lóerős korlátozással kerülnek a tulajdonosokhoz...

Az újdonság kétféle kivitelben kapható, az alap 159 lóerős percenként 11 000-es főtengelyfordulatnál, amire jócskán rálicitál a Sport csomaggal erősített verzió a maga 215 lovas csúcsteljesítményével, mely 13 ezres fordulatszám mellett elérhető. A forgatónyomaték az alapmodellben 102, míg az izmosabb verzióban 118 Nm 10 500-as fordulatszámon. Lényeges különbség még, hogy a szűkebbre szabott kormányelfordulási szög miatt a hegyesebb kivitelnek legalább 12,8 (!) méterre van szüksége a megforduláshoz, szemben a széria 7,4 méterével.

honda-rc213v-s-specs-5363
Az újdonság különleges papucsokat kapott, a kiváló tapadásról a Bridgestone RS10 jelzésű gumiabroncsai gondoskodnak

Egy hónap múlva, egészen pontosan július 13-án indul az értékesítés, ekkor a leendő tulajdonosok egy különálló, csak az RC213V-S részére létrehozott honlapon jelentkezhetnek, már ha lapul a zsebükben legalább 188 ezer euró, ugyanis ennyit kell majd leszurkolniuk a Honda legkeményebb sportmotorjáért.

Műszaki adatok - Honda RC213V-S/RC213V-S Sport csomaggal:

Motorkonstrukció: folyadékhűtéses, V-elrendezésű, négyhengeres

Összlökettérfogat (cm3): 999

Legnagyobb teljesítmény (LE): 159/11 000 ford./perc/215/13 000 ford./perc

Legnagyobb forgatónyomaték (Nm): 102/10 500 ford./perc/118/10 500 ford./perc

Sebességváltó: előtéttengelyes, hatfokozatú

Tengelykapcsoló: száraz, többtárcsás, spirálrugós

Fékrendszer elöl: kettős, Yutaka Giken gyártmányú tárcsafék Brembo fékbetétekkel

Fékrendszer hátul: szimpla tárcsafék

Gumiabroncsok elöl: 120/70 ZR 17 M/C

Gumiabroncsok hátul: 190/55 ZR 17 M/C

Méretek és tömegek:

Tengelytáv (mm): 1465

Utánfutás (mm): 105

Villaszög: 24,5 fok

Teljes hosszúság (mm): 2100

Teljes szélesség (mm): 790/770

Ülésmagasság (mm): 830

Saját tömeg (kg): 170/160

Vételár: 188 000 euró