Mióta az általunk is tesztelt BMW S 1000 XR berobbant a piacra, a gyártók egyre nagyobb hévvel igyekeznek másolni a receptet, hogy a superbike-alapra egy többé-kevésbé túraképes vasat építsenek. A próbálkozások közül messze kiemelkedik a most leleplezett osztrák fenevad, a nagyobb hatótávval és hatékonyabb szélvédelemmel felvértezett Super Duke GT.

ktm-1290-superduke-gt-7029
Félaktív futómű és dőlésérzékelővel kiegészített menetbiztonsági rendszer is helyet kapott az új GT-t

A 173 lóerős motor elektronikai arzenálja egyenesen lenyűgöző, nem hiányzik róla a röviden csak MSC-ként emlegetett menetbiztonsági csomag és a motor dőlésszögét is figyelő kombinált blokkolásgátló sem, a 23 literesre hízott üzemanyagtartállyal pedig már egész országokat is átszelhet a vezető tankolás nélkül. Az LC8 erőforrás sokadik reinkarnációja egyszerre szolgálja a világjárókat és a pályanapok ördögeit, miként a félaktív futómű is ugyanúgy helytáll a hágók szerpentinjein és a rázókövek között is. Hogy senki ne mondhassa, hogy ez csak egy csupaszmotor hatalmas, állítható plexivel, az osztrákok egyből oldaldobozokkal felszerelt változattal rukkoltak elő, arra utalva, hogy a segédváz és a hátsó traktus kialakításakor igenis szem előtt tartották az utasszállítást és a megfelelő poggyásztér kialakítását.