2013. március 28. | Szentmártoni Gábor

Piac: a legolcsóbb motorok másfél-millióig

Tavaszi áreső

A hazai motorpiacra leginkább a bőség zavara jellemző, hiszen gyártónként gyakran negyven-ötven típus között válogathatunk. Érdemes hát szűrnünk a kínálatot, lássuk, mely modellekre érdemes lecsapni idén tavasszal?
Egymillió forinttal a zsebünkben már bátran betámadhatjuk a kereskedéseket, ennyi pénzből már országútra is alkalmas kétkerekűt találunk a leárazásoknak köszönhetően. A Kawasaki a D-Tracker raktáron ragadt darabjait kínálja olcsóbban, a 2010 óta porosodó vasak például 890 000-ért elvihetők. A kiskerekű szupermotó főleg az alacsonyabb növésűek között lelhet sikerre, a szerény tömeg, a bőséges szabad hasmagasság és a nagyjából negyedmilliós kedvezmény igazán jó vétellé teszi a kifutó modellt.

kawasaki d-Tracker
Nem egy erőgép, de szerény tömegével és messze millió alatti árával jó ajánlat a D-Tracker

Ennél is olcsóbb a Suzuki retrómotorja, a Van Van, melyet RV125 típuskód alatt találunk meg az árlistában, 748 000 forintos áron. A 118 kilós tömeget alig 12 lovacska gyorsítja, így vad előzések helyett inkább kedélyes cirkálásra való a hetvenes éveket idéző masina, mely igazán színes darabja a hazai nyolcadliteres kínálatnak.

suzuki van van
Legyél Te is Bud Spencer! Nem a legfürgébb, de mindenképpen az egyik legviccesebb új motor az RV125, vagy ahogy többen ismerik, a Van Van

A hétszámjegyű fájdalomküszöböt átlépve már a 250-esek közül is hazavihetünk egy-egy „áldozatot”. A Honda endurója, a CRF250L nem csak városi kalandokra, de könnyű terepezésre is alkalmas, hiszen több mint 25 centis hasmagasságának jó hasznát vesszük a sziklás terepen és a nagyobb padkák leküzdése közben is. A fürge, 24 lovas terepmotorért 1 290 000-et kérnek, de hasonló összegből már utcai vasak között is szemezgethetünk.

honda crf250l
Huszonnégy ló elég lesz terepre, és a városban sem kell attól tartanunk, hogy lenyomnak minket...

A Suzuki újdonsága, a klasszikus csupasz elődöket idéző GW250 igazi allrounder, mivel teljesítménye alkalmassá teszi az autópályás szakaszok legyűrésére, de az üléspozíció és a méretes nyereg révén városi használatra is szinte tökéletes, akár kétszemélyes üzemben is. A könnyednek éppen nem nevezhető, 182 kilós „csöppségért” 1 258 000 forintot kell leszurkolnunk, amiért cserében nyomatékos, kéthengeres blokkot és "nagymotoros" külsőt kapunk.

suzuki gw250
Törpe B-King? Csinos külsővel csábít a kedvező árú és praktikus Inazuma

A Yamaha szintén kínál utcai és off-road modellt a millió körüli szegmensben, a WR125-ös enduró 1 158 000-ért kelleti magát, míg az utcai kerekekkel szerelt szupermotó verzió nyolcvanezerrel kerül többe. Az A1-es jogsival rendelkező superbike rajongóknak is tud jó megoldást a hangvillás márka, hiszen az R1, illetve R6 modelleket idéző YZF-R 125 1 248 000 forintba kerül, míg a puritán klasszikusért, az YBR125-ért 843 000 forintot kérnek, bár ez utóbbival a robogók is versenyre kelnek a lámpánál, ugyanis a vezetővel együtt nagyjából kétmázsás szerkezet mozgatásáért egy mindössze tíz lóerős, léghűtéses erőforrás felel.

yamaha yzf-r 125
Nem a legolcsóbb 125-ös, de az egyik legkedvezőbb árú mini-superbike a nyolcadliteres Yamaha

A Hyosung is szeretne beleszólni a japán kvartett versenyébe, ezért új külsővel és műszerfallal látta el a népszerű GT250i-t, ami 1 199 000-ért elég erős ajánlat, igaz, az első műszaki vizsgáért és a névreírásért további hetven ropit kell a pénztárba csengetnünk. Ha ennyit szánnánk egy 250-esre, érdemes alaposan körülnéznünk, ugyanis alig többért már CBR kulcstartót is villanthatunk: 1 218 000 forintért az ABS nélküli Honda CBR250R is hazavihető, mely 26 lovas teljesítményével már autópályán sem jön zavarba, és kétszeméllyel is jól mozog a forgalomban.
A másfélmilliós határ környékén számos „felnőtt” motort találunk, melyek alkalmasak a hosszabb túrákra, sőt, némelyikük akár párosan is ajánlható ilyen kirándulásokra. Az általunk is kipróbált Ninja 300 éppen befér másfél alá, igaz, ennyiért csak a blokkolásgátló nélküli verzió lehet a miénk. Érdemes hát kicsit áldoznunk még, és az 1 649 000-be kerülő ABS-es változatra bökni a listában, főként, hogy jellemzően kezdő, illetve újrakezdő pilóták gépe lehet a legkisebb Ninja.

Kawasaki Ninja 300
Felnőttes forma, pörgős blokk és Ninja-hagyományok - már csak egy ABS hiányzik a tökéletes összképhez...

Persze nem érdemes teljesen kimeríteni a pénzügyi keretet, mivel az első túrák költsége és ruházat is felemészt majd némi összeget, ha csak nem alkudtuk bele a motorosgúnyát az egyébként is jó áron kínált bringák valamelyikébe, amire – a túlkínálatot látva – meglehetősen jó esélyünk van…
Hozzászólok 46 hozzászólás

Ajánlom másoknak is:
Megosztom a facebookon Megosztom a google pluson Megosztom a twitteren Küldés emailben

További hírek

Te még autóval jársz?Extra - Hét ok, hogy motorral indulj útnak Te még autóval jársz? A motorosok közül is sokan használnak négykerekűt az ingázáshoz, pedig az egy nyomon futó masináknak – a hétköznapokban is – számos előnye van, közöttük olyanok is, melyekre talán nem is gondolnál.
Új e-Superbike ModenábólBemutató: Energica Ego Új e-Superbike Modenából A Ducati tőszomszédságából érkezik az olaszok legújabb sportos büszkesége majd’ 200 Nm-rel, három másodperc alatti százas gyorsulással és 240 km/órás véggel, mindezt elektromos hajtásból...

46 hozzászólás

+ 16
#1 dudászoltán
1 milló. Nekem ez is sok sajnos. A mai helyzetben. De ha lenne erre forditható keret akkor használt 600-asok között válogatnék. De ez egyéni vélemény.
2013. március 28. 14:29
+ 1
#2 kecsozoli
Én nem vásárolok kereskedésekben. Ott drágábbak a pacik. Ajánlom figyelmetekbe ezt: http://www.kepesmotor.hu/honda... És nem is kerül 1 millába :)
2013. március 28. 15:03
+ 4
#3 Menzon
Én sem járok kereskedésbe soha.A motoromat (GSX-R1000 K4) 850.00ft-ért vettem kifogástalan állapotban
2013. március 28. 15:10
0
#4 ulomenen
Ha ennyiből kéne most új motort választanom, nem vennék kicsi Hyo-t 1,2 millióért, hanem az idomos nagy Hyo-t (Hyosung GT650R EFI), 650 cm3 -es V- blokkal 1,65 millióért (bruttó, meg regadó meg kutyafüle benne van). Szerintem ez a legjobb ajánlat másfélmillió körül. Nyilván akinek nem kell ekkora motor, az ennyiből vehet kisebb japán gépet.
2013. március 28. 16:09
+ 11
#5 titanmanus
Hyosungot SOHA! A szerviz ahova hordtuk, később kiírta hogy nem vállalják a Hyo-t. 2 hetenként elbaszódott vmi pedig ÚJ volt, alkatrész olcsó de 2-3 hét mire ideér. A vége hasznaltauto lett.
2013. március 28. 16:21
+ 3
#6 predakon
használt motorok tekintetében is jöhetne egy körkép, ott már vannak igen nyálcsorgatós jelöltek
2013. március 28. 16:35
+ 1
#7 ulomenen
Régebben nekem esélyes volt és utánaolvasgattam, a 2007 utáni (fekete vázas) évjárarok már teljesen rendben vannak, széthajtani meg egy japán vasat is szét lehet, illetve abból is ki lehet fogni egy- egy problémásabb darabot. A GT650 tulajok majd elmondják a véleményüket, ha gondolják, szerintem ennyi pénzért egy jó vétel lehet újonnan.
Dehát lehet másnak más a jó vétel másfél millióból.
2013. március 28. 16:41
+ 2
#8 bartokatosz
1 milláért azért már komoly használt gépet lehet venni.
Tanulomotornak meg nagyon drágák ezek a gépek / arra jo 100-200 ezres gép is /,az esetek 90 %-ában ugy is nagyobbra akar majd váltani mihelyst megteheti,mert ezek csak városba rohangálni jók és akkor bukik rajta nagyot.
2013. március 28. 16:42
+ 1
#9 ulomenen
Hmm... igen, a használt motor olcsóbb, mint az új... igen, ugyanannyi pénzért nagyobb teljesítményű/lökettérfogatú/felszereltebb motort lehet venni... igen, az új motoron rengeteget bukik a vásárló, amint kihozza a szalonból...
Akkor, hogy ezek is megvoltak, szerintem mégiscsak az 1- 1,5 millió közötti új motorokról mondjunk főleg véleményt, ha már erről szól ez a cikk...
2013. március 28. 16:53
0
#10 Fullmoon
Egy Honda CRF250L-t veszek majd....10 évesen 300-ért :)
2013. március 28. 20:05
+ 4
#11 kneeslider
#9 ott a pont!
A gyártóknak meg kéne tanulniuk végre használt motort gyártani. 300ért :)
#10,
hogy fogsz te 10év múlva ilyet venni 300ért? Pont neked fogják eladni annak a 3 példánynak az egyikét, ami most újonnan forgalomba kerül?
2013. március 28. 20:44
+ 3
#12 csobaikaresz
"érdemes alaposan körülnéznünk, ugyanis alig többért már CBR kulcstartót is villanthatunk"

Ha a villantás a fontos, akkor valóban.

Ha valaki nem bízik a Hyosung márkában, azt is megértem.
Viszont V2 élményt kap a pénzéért az ember.

Nekem pedig nincs rossz tapasztalatom a márkával.
2013. március 28. 22:02
+ 3
#13 Izsook
Persze, hogy nagyon jópofák ültem is páron nem rég, de a fiatalabb réteget célozzák, akiknek nem nagyon van pénzük, így sajnos maradnak az idősebb használt motorok :(
De azért kíváncsi lennék az eladási statisztikákra, hogy Mo-n ezeket mennyire veszik.
2013. március 28. 23:32
+ 6
#14 FeR1
Le lehet hülyézni és le is lehet nézni, meg kiröhögni, azt, aki új motort vesz. De kedves új motor ellenes barátaim! Hogyan vennétek használt motort, ha mindenki olyan okos lenne, mint ti, hogy nem vesz új motort, hmm?
2013. március 29. 08:19
+ 2
#15 tttt
„A legjobb autó az új autó".

/ Henry Ford/
2013. március 29. 09:32
0
#16 tttt
Ennek ellenére maradok a 27 éves kismotoromnál. :-)) Ez van....
meg az ilyen " kedvcsináló" olcsó motor -reklámok.
2013. március 29. 09:35
+ 1
#17 Attis0001
FeR1:

Nem azért nem vesznek újat mert nem akarnak-szeretnének, hanem mert sajna a nagy átlagnak megközelítőleg sincs annyi pénze. Az más kérdés hogy megveszi kis pénzért az öreget, majd egy év alatt rákölti a vételi ár harmadát-felét mire minden rendben vele, de csak így tudjuk kivitelezni. Az enyém pl. 16 lesz a nyáron, de szakít mint a villám! Csóróság van...
2013. március 29. 09:39
+ 1
#18 BUGIC
Hű KTM-es mivoltomból adódóan megemlíthetnénk a Duke 200-ast vagy akár a 390-est is ami azért már igencsak nagymotoros élményt ad.
Amúgy a 125-ösöket miért raktátok ki amikor az elején azt írtátok hogy "ha kinőtted a robogót vagy a 125-öst,ideje valami erősebbet nézned"Gondolom nem a Vanvan-ra gondoltál.
2013. március 29. 10:20
0
#19 kotyesz
Az új a legjobb! Nem másnak a szarját kell megvenni és nem is röhög,hogy : de jól átbasztam! Az újat te járatod be stb. De ez csak én vagyok így,sebaj! :)
2013. március 29. 11:39
0
#20 mohoka
Én is ezt lestem, de az YZF tényleg előrelépés egy használt kis vas után, szóval simán belefér, ott a helye. /Vanvant meg nem az ereje miatt vesz az ember :D/
2013. március 29. 13:09
+ 2
#21 verpe
Suzuki 650-es Gladius 1.650m Ft-ért?
Talán van olyan jó mint a Hyosung és V2-es is.
2013. március 29. 13:18
+ 2
#22 motorosv2
Vagy épp Suzuki SV 650, ami benn ragadt a szalonokban. 1.398.000 ft. Az sem rossz választás ha újat akar az ember.
2013. március 29. 15:05
+ 5
#23 FeR1
#17 Teljesen érthető, hogy miért vesznek az emberek használtat, csak nem kell hozzá ideológiát gyártani, meg az újat vásárlót hülyének nézni. Ha megtehetnék az emberek, mind újat vennének.
2013. március 29. 16:39
+ 1
#24 csobaikaresz
#21 verpe

Nincs 250-es Gladius.
2013. március 29. 18:55
+ 2
#25 alvaro
A 650-es Hyóhoz nem tudok hozzászólni, viszont a kis 250-es szépen, problémamentesen teszi a dolgát nálunk már 4 éve.
2013. március 29. 20:50
-4
#26 Pityu
#23 FeR1

Ez hülyeség bár meg tehettem volna hogy újjat veszek de két okból nem vettem újjat az egyik okot nem mondom,de a másik az hogy ha tömérdek lóvém lenne sem vennék újjat
2013. március 29. 22:56
0
#27 Azzurri
A mai magyar valóságban nem tudom ki ad ki ennyit egy kezdőgépért.
Aki tele van zsével az már csak presztizsből se ül fel egy ilyenre(mert ugye mit szólnának a haverok és a luvnyák),átlagember meg örül egy 7-800etres használt gépnek is mint majom a farkának.
2013. március 29. 23:21
+ 4
#28 alvaro
#26 - Kár, hogy nem írtad, mi a másik, mert így nehéz lesz érteni a mondandód. Mindenesetre ha temérdek lóvém lenne, és épp motor kéne, én bizony vennék újat. Akár másodiknak vagy harmadiknak is. Nem rossz dolog az, csak aránytalanul drága.

(És nem feltétlen felvágósat. Olyat, ami nekem épp tetszik.)
2013. március 30. 00:42
+ 1
#29 tocka
olcsó motor 1,5milla ? Hülye vagy? Lehet neked ez aprópéz komám, ezért kapsz 2004, 05, 06 1000ccm motorokat.
2013. március 30. 08:04
+ 1
#30 ulomenen
#29 Esetleg lehet, hogy vannak, akik (bármilyen furcsán hangzik is) nem akarnak 1000 ccm-es motort maguknak...
2013. március 30. 08:17
0
#31 794794
A kereskedéseket akarják reklámozni ezzel, aki motort akar venni 1 milláért az talál, és olyat amivel motorozni is lehet. Azt a pénzt ami az ember bukik egy új motor vásárlása után túrázásra is el lehet költeni. 600F 5 évesen 1.1-ért ment el.
2013. március 30. 09:30
-1
#32 Hokuszpokusz
Sajnálom, hogy az új kis 250 es Hyosung képét nem tették bele a cikkbe. Nekem nagyon tetszik a forma és a műszaki tartalom is.
2013. március 30. 10:21
0
#33 Richie.K
A cikkiro szerintem valami belepo szintu uj motorban gondolkodott.
A tobbseg itt pedig altalaban hasznaltban.
Ha utast is kell idonkent vinni en egy nagyon megkimelt Suzuki GS 500-ast vagy talan meg Aprilia Pegaso-t valasztanek az utolso szeriakbol.
A mai Magyar valosag szerint az ujakat meg majd megveszi valaki kulfoldon.
2013. március 30. 13:40
-2
#34 tocka
Gs500 soha a portára se, csak ha elmúltál 60 és nem húzod neki 80fölé. de komolyan. a szembejövő kamion menetszele és felborít ,olyan jó a váz. Fék is halálos.
Pegaso meg 1hengeres... és megeszik 6litert :D és sokat kell szerelni sajnos.
2013. március 30. 13:57
-3
#35 RatGery
#26 Pityu igazad van ha annyi pénzem lenne hogy bele rohadok akkor se vennék 3 évesnél fiatalabb motort
és igen majd arra leszek kíváncsi hogy hol lesznek ezek az új motorok 10-12 év múlva
2013. március 30. 14:40
+ 1
#36 nyár
én vettem egy új motort, akkor nagyon hülye vagyok? vagy hordjam javitgatni a régi öreg sz...t .
2013. március 30. 15:47
+ 2
#37 FeR1
#26 Ezzel nem akarlak téged, sem mást megsérteni, de hidd el, nem volt még annyi pénzed valószínűleg, hogy tényleg minden gond nélkül kifizessed az új motort. Nekem sincs annyi, mielőtt nekem esnétek. Az, hogy mondjuk van 3,5 millió a számlámon és veszek egy 3 milliós motort, még nem az a kategória, hogy megtehetem, mert utána igazából nem marad sok lóvé a zsebemben, nincs anyagi biztonság. Akkor teheted meg igazán, hogy vegyél újat, ha már gondolkodás nélkül kiperkálod a vételárat. Mondjuk ott figyel jó pár tízmillió, amit összeraktál, akkor abból lazán kifizetsz 2-3 milliót, másfelet pedig röhögve egy új motorért.
Ez olyan, mint egy átlagembernek vagy egy milliomosnak a gyorshajtás. Mi azért szívjuk a fogunkat, ha becsúszik egy 45-60 ezres csekk, az S8-ban feszítő ipse röhögve megy az első postára a 300ezres bírsággal, hogy befizesse azt zsebből. Neki nem okoz gondot, mi meg jó esetben ki tudjuk fizetni. Anyagi romlásba nem taszít, de azért megérezzük. Aki megteheti, az nem.
2013. március 30. 18:27
0
#38 FeR1
#37 Utolsó mondat: nem az, hanem AZT. :)
2013. március 30. 18:28
0
#39 Azzurri
#36 nyár
Igazad van,kizárólag új és "javitgatni a régi öreg sz..." létezik a piacon.
Köszönjük Emese.
2013. március 30. 18:29
+ 1
#40 teszta
#26 Pityu

Szerencsére nem mindenki ilyen okos, mint te!:-((((
Ha senki nem venne ujat, akkor gyorsan kifogyna a használt motor piac. Vagy nem? És neked sem volna motorod!
2013. március 31. 03:29
-2
#41 exec79
új motort csak a pénzes meg a balek vesz...
2013. március 31. 21:54
+ 2
#42 Blue_devil
exec79!
Vagy aki már fürdött be használt szarokkal. Se baleknak nem érzem magam (bár tudom, hogy ahogy kilépsz a mociddal a kapun már buktál 2-300e-ret) se pénzes nem vagyok.
Én is kis pénzzel indultam neki a motorozásnak 25 évesen. Elsőre egy majdnem jó kis Yamaha TZR125F-el nyomtam, de jöttek a gondok..... Utána egy Apriliám volt, ami a nálam lévő 6 hónapból 4-et a szerelőnél állt.......végső pont a gyűrűtörés volt...... Ekkor nyeltem egy nagyot.

Azóta egy 0KM-es GS500-asom volt. 3év 3 hónap alatt 68.000-ret tettem bele. Hitelre vettem, de fél idő után úgy tudtam kiszállni belőle, hogy egy 0KM-es 650 Bandit-ba meg be is tudtam szállni..... Ebbe is 5 év alatt belerepül már 55.000km. Ez is hiteles, és még van 3 év.....de ha összeadod, akkor az elmúlt 8-9 évben NEM VOLTAM SZERVÍZBE (kötelező dolgokon kívül)! És Én is szívesebben veszek egy pár éves motort, mint egy 10+ost...vagyis esélyesebb vagyok eladásban. És a GS500 még mindig megy.... A napokban találták meg a haverok. ha jól emlékszem 400 volt az ára. (a hirdetés eltűnt.....szóval a használt motoroknál az internet miatt eleve csökken az eladhatóság, hiszen már nem tudják átverni a következő balekot, hiszen ismertek a motorok - és ugye sok embernek sok ismerőse van)

NO! Már igen lepusztult állapotban van..... Én 68-at tettem bele, akinek eladtam tudtommal olyan 20-30-at.....és azóta ki tudja..... Szóval kezd egy nagyon komoly beavatkozás előtt állni. Ezt viszont senki nem fogja mondani neked, ha te akarod megvenni. Vagyis kiadsz érte egy rakás pénzt, és pár hónap múlva kiderül, hogy vettél egy romhalmazt, ami nagyon jó, de sokat kell rá költened, hogy ismét JÓ LEGYEN.


Szóval Én inkább bevállalom a hitelt (amit most a CHF miatt még szívok is) de tudom, hogy a motor MINDIG pöcre indul, és nem rohad le alatt, és nem kell szervízekbe járkálnom még nagyon sokáig!
És amit írtak. Ha Én nem veszek új motort, akkor Te nem tudsz venni használtat. A kérdés, hogy ki jár jobban? ÉN aki élvezem a hitel, vagy a teljes kp. ellenében azt, hogy motorozhatok gond nélkül. Vagy Te, aki jóval olcsóbban jutsz hozzá, de nem tudod az előéletét, nem tudod mi lesz holnap, mi romlik el?
2013. április 2. 10:52
+ 1
#43 Blue_devil
#34 tocka

Mint írtam 68000km, és nem 80-al!
Bejártam vele fél Európát.....erről jó páran tudnak mesélni.
(www.akmt.hu)

Fullra pakolva, utassal......
Szóval itt is csak annyi a kérdés, hogy Új motorról beszélünk, vagy "használt sz@r-ról"?
2013. április 2. 10:56
+ 1
#44 Blue_devil
Az előbbihez! Akinek GS500 kétsége van, az keresse meg TIBKINT!
Neki ha jól tudom 96-97-es a mocija.....már rég túllépte a 100.000km-ert és még mindig azzal túrázik! És Ő sem 80-al!
2013. április 2. 10:58
0
#45 jampiYZ250F
Kecsozoli #2 te is inárcsi vagy ? :D én is na végre valaki ritkán látok ezen az oldalon ilyet xD
2013. április 5. 19:57
0
#46 zsékettő
az a 125ös yamaha 2 személlyel nyélgázon 3L-t evett alattunk :D
2013. április 10. 13:01
cimkék: Honda · Yamaha · Kawasaki · Suzuki · Hyosung
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor