A hosszúra nyúlt tél után végre ismét elérkezett a mamikupások ideje. A hideg hónapoknak azért volt egy előnye, mégpedig hogy mindenkinek jutott ideje a motorok felkészítésére, igaz, ennek ellenére is voltak olyanok, akiknek az utolsó pillanatban állt össze a gépe. Az ötéves hagyománynak megfelelően idén is május elején, a máriapócsi A.M.G. Rabócsiringen rajtolt el a társaság, ám mielőtt beszámolnánk az eseményekről, ejtsünk néhány szót arról, hogy mi is változott a tavalyi esztendőhöz viszonyítva.

mami-kupa-2015-mariapocs-5181
Évről évre egyre színvonalasabb és izgalmasabb a bajnokság. Ezt bizonyítja, hogy külföldi versenyzők is előszeretettel neveznek

Elsősorban a kategóriákat, valamint a résztvevők díjazási rendszerét érintették a módosítások. A korábban MW és 125 Sport névre hallgató csoportok is bekerültek az Old Timer szakágba, így belőlük született meg a Youngtimer 90 és a Youngtimer 125 kategória. Akik eddig ide neveztek, a versenyhétvégék első napján az X1, illetve az X2 elnevezés alatt mérhették össze erejüket, de végeredményben kupa helyett csak érmet nyerhettek. Mostantól a simsonosokhoz és a többiekhez hasonlóan számukra is kupanappá lépett elő a szombat, míg a vasárnap a bajnoki fordulóké. Sokak örömére a szupermotósoknak is szorítottak helyet a már így is szűkös időbeosztásban, ezzel ők is állandó részeseivé válhattak a sorozatnak.

Elnapolva

A pénteki gépátvétel során több külföldi nevezővel is összefuthattunk a hosszan kígyózó sorban, igaz többségük – egyelőre – csak alkalmi licencet váltott, de volt olyan is, aki hazájában is hivatalos versenyző. A nagy távolság ellenére az itthoni indulók is szép számmal képviseltették magukat, sőt minden csapat új tagokkal is bővült. Ennek ellenére nem volt felhőtlen a boldogság, az időjárás ugyanis nem kedvezett a versenyzésnek.

mami-kupa-2015-mariapocs-5190
Lendületben a szupermotósok. Ezentúl ők is állandó részesei a versenysorozatnak

Pénteken úgy határoztak a szervezők, hogy közelebb hozzák egymáshoz az etapokat, ami igencsak helyes döntésnek bizonyult, mert a díjkiosztót követően azonnal rákezdett az égi áldás. Az intenzív esőzés szombaton is folytatódott, ezért a versenyigazgatóság – a MAMI Kupa történelmében először – az összes futamot elnapolta egy másik alkalomra.

Újra a ringben

Az első forduló tehát a pénteki napra korlátozódott, mikor is a Youngtimer 90 indulói gurultak elsőként a pályára. Idén is megtalálhattuk közöttük a kalocsai bagázst, akik ezúttal is remek eredményeket értek el, igaz, a 2014-es év első két helyezettje, Hörnyéki Szabin (MAMI SE) és Török István (MAMI SE) közé most Pátkai Miklós (MAFC) sikeresen beékelte magát. Ő korábban egy Simsonnal ment, de lecserélte az NDK-s erőforrást egy Derbire, ami úgy tűnik, meghozta gyümölcsét. A simsonosok sajnálatos módon kevesen érkeztek, nem úgy az MZ-sek, akik hozták a tőlük megszokott létszámot. Az első három helyen Bán Levente (MAFC), Kutrik Zsombor (MAMI SE) és Irmai Zoltán (MAFC) végzett.

mami-kupa-2015-mariapocs-5183
Kiválóan motorozott, de ezúttal csak az ezüstig jutott a tavalyi bajnok, Kutrik Zsombor

A Youngtimer 125 csapatához csatlakozott egy fiatalember, Babonics Márk (NeXT Generation Hungary SE) személyében. Márkóról érdemes tudni, hogy hat éves kora óta motorozik és kora ellenére nagyon szép eredményeket tudhat maga mögött. Korábban egy NSR nyergében ment az ADAC futamain, illetve 2013-ban szintén NSR-rel indult a Magyar Nyílt Nemzetközi Bajnokságon is. Apukájával együtt tele vannak tervekkel, ami a jövőt illeti, ezek között szerepel, hogy 2015-ben a MAMI Kupából is kiveszik részüket. Márkónak Major Gábor (MAMI SE) és Gudmon Zoltán (MAMI SE) mögött a harmadikként sikerült zárnia a hétvégét.

Kutrik László és csapata megint kitett magáért. Csodálatos felvételek a video-összefoglalóban

A veteránkorú gépek pilótái közül Frecska Gábor (MAMI SE) volt a legeredményesebb, aki ezúttal édesapja P20-asával állt rajthoz. Az ezüstérmet Horváth Attila (MAMI SE) szerezte meg, míg a bronzot Bánkuti Tamásnak (MAMI SE) sikerült elhódítania. Végül, de nem utolsó sorban a szupermotós fiúk küzdelme is izgalmasan alakult, az S1-ben Kecskeméti Márk (MAMI Team Fehér), a román származású Vlad Neaga (ACS Dumbravita), valamint Ónodi Benjámin (Motomax Motorsport Klub) állhatott dobogóra, míg az S2-ben Gomba Dániel (Motomax Motorsport Klub), Révész Zoltán és Nyilas László jutott be az első háromba.

A vándorkupa nem áll meg

Aki követi az ETZ-s társaság sorsát, tudhatja, hogy a srácok évről évre megemlékeznek egyik elhunyt versenyzőtársukról, Finta Béláról. Az országos bajnokság első megmérettetését már tíz éve Finta Béla emlékfutamként tartják számon, amihez tartozik egy vándorkupa is. Eme tárgyról érdemes tudni, hogy akinek sikerül háromszor megnyernie zsinórban, örökre megtarthatja. Kutrik Zsombornak szerepelt a tervei között, hogy hazavigye a nagy serleget, hiszen már csak egyetlen győzelem hiányzott volna hozzá, de a sors máshogy rendelkezett.

mami-kupa-2015-mariapocs-5173
Idén Bán Levente kaparintotta meg a Finta Béla vándorkupát. Még kétszer kell elhódítania, hogy megtarthassa

Mivel a bajnoki napot teljes mértékben elmosta az eső, az emlékfutamra hivatalosan nem is került sor, így a trófeát Bán Levente vihette haza, aki minden előző napi fordulót megnyert. Zsombor elárulta nekünk, hogy elsősorban a szombati futamra koncentrált, de nem bánja, hogy így alakult, ugyanis minél tovább marad mozgásban a serleg, annál tovább tartja életben névadója emlékét.

A versenynaptárnak megfelelően a hétvégén Kakucson csapnak össze a srácok, újabb izgalmakat ígérve. Aki gurulni készül szombaton vagy vasárnap, érdemes a MAMI Kupát is beiktatnia a programba, garantált a szórakozás és a hamisítatlan motoros hangulat.

Végeredmények

MAMI Kupa 2015 - I. forduló - Máriapócs

Simson Kupa

1. #558 Som Péter

2. #533 Istenes Imre

3. #550 Telek Zsolt

Simson Sport Kupa

1. #533 Istenes Imre

2. #558 Som Péter

3. #599 Som Tamás

Simson Speciál Kupa

1. #550 Telek Zsolt

2. #513 Siket Csaba

MZ Széria Kupa

1. #328 Bán Levente

2. #308 Kutrik Zsombor

3. #334 Irmai Zoltán

Classic Kupa

1. #69 Frecska Gábor

2. #82 Horváth Attila

3. #25 Bánkuti Tamás

Classic 1. Kupa

1. #15 Szántai-Szabó Péter

2. #30 Molnár László

3. #40 Kapornai Gábor

Classic 3. Kupa

1. #69 Frecska Gábor

2. #82 Horváth Attila

3. #25 Bánkuti Tamás

Youngtimer 90 Kupa

1. #463 Hörnyéki Szabin

2. #530 Pátkai Miklós

3. #419 Török István

Youngtimer 125 Kupa

1. #268 Major Gábor

2. #294 Gudmon Zoltán

3. #252 Babonics Márk

Supermoto S1 Kupa

1. #13 Kecskeméti Márk

2. #194 Vlad Neaga

3. #85 Ónodi Benjámin

Supermoto S2 Kupa

1. #279 Gomba Dániel

2. #5 Révész Zoltán

3. #59 Nyilas László