Félidőhöz érkezett Magyarország talán legszínvonalasabb kispályás motorverseny-sorozata, a MAMI Kupa. Ez azt jelenti, hogy már csak három alkalom áll a résztvevők rendelkezésére, hogy változtassanak a tabellán elfoglalt helyükön. Furcsamód tavaly a vetélkedők nagy részét hőségriadó idejére sikerült kitűzni, ezzel szemben idén eddig az összes futamon hosszabb-rövidebb záporok nehezítették a motorosok dolgát. Legutóbb az Örkény mellett található Euro-Ring látta vendégül a MAMI Kupa apraját-nagyját. A 84 indulót most is nagyon sok barát és családtag kísérte el, akik nélkül már el sem lehetne képzelni a rendezvényt, továbbá ne feledkezzünk meg a motorozás, illetve a motorsportok szerelmeseiről sem, akik szintén szép számmal összegyűltek, hogy a lelátókról szurkoljanak.

mami-kupa-euroring-2015-5911
Hol vagytok, szimósok? A korábban népszerű kategória mára alaposan megfogyatkozott...

Megcsappant kategória

Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a Simsonnal indulók csapata továbbra is utánpótlásra vár. A szombati napon összesen hárman álltak rajthoz, ezért együtt kellett a pályára gurulniuk a Youngtimer 90 mezőnyével, akik viszont nagyon megszaporodtak az elmúlt időszakban. Legelőször tavaly Máriapócson találkozhattunk a három „alapító taggal”, Hörnyéki Szabinnal, Szerletics Istvánnal, valamint Török Istvánnal, akik az akkori MW Open 90 kategóriában álltak rajthoz. Mindhárman egy-egy Yamaha YZF125R-rel rótták a köröket, na meg persze szép számmal gyűjtötték a trófeákat, ami azóta sincs másképp. A változás csak annyi, hogy mostanra már kilenc főre emelkedett a négyütemű Yamahával versenyzők száma. Persze más márkák is színesítik a mezőnyt, mint például Pátkai Miklós Derbije, aminek vázában eddig egy szériának aligha nevezhető Simson hajtómű kapott helyet, de az idei szezonra Miklós visszaépítette bele a Derbi erőforrást. Ez a döntés nagyon jó ötletnek bizonyult, hiszen már zsinórban a harmadik futamot sikerült szinte problémamentesen teljesítenie, nem is akármilyen eredménnyel.

mami-kupa-euroring-2015-5901
Az MZ-sek csatája most is a nap egyik fénypontja volt

Harc a trónért

Az MZ-sek tábora ezúttal is hozta a formáját, igaz az ő létszámuk is megfogyatkozott, de ettől függetlenül ugyanolyan izgalmas mérkőzéseket láthattunk tőlük, ahogy azt korábban megszokhattuk. A második napon az időjárás ismét keresztbe tett a rendezvénynek, ami több esést is eredményezett az MZ-sek körében, de reméljük, a következő eseményre mindenki kiheveri a sérüléseit. Visszatért a pályára Kutrik Zsombor, aki vasárnap bravúros motorozást mutatott be, hiszen az utolsó helyről rajtolt mindkét alkalommal, de ennek ellenére először másodikként, majd harmadikként intették le, ráadásul a kategórián belül az eddigi pályacsúcsot is megdöntötte. Dézsi Viktor – a mezőny új trónkövetelője – sem teketóriázott túl sokat, hiszen folyamatosan ott volt az élboly mögött, sőt egyszer még a dobogóra is felállhatott! Viktor 2014 óta vesz részt a MAMI Kupán, és nagyon úgy fest, hogy a bajnokság megnyerését tűzte ki célul, hiszen jelenleg a MAMS Old Timer Bajnokság tabellájának élén áll.

Az örkényi hétvége látványos összefoglalója

A baj nem jár egyedül

Talán túlzás nélkül leírhatom, hogy a Youngtimer 125 pilótái számára volt a legkalandosabb a hétvége. Rögtön a szombati első futamon kilencen mentek fel a pályára, de csak öt pilótának sikerült befejeznie a küzdelmet. Az MZ-sek közül Irmai Zoltán úgy döntött, hogy teszteli magát egy számára szokatlan kétkerekűvel, így - miután letámasztotta az MZ-jét egy fárasztó körözés után - átszaladt Major Gáborék boxához, és máris egy 125-ös Aprilia nyergében folytatta. Igaz, az első etapon műszaki hiba miatt neki sem sikerült célba érnie, de a következő meccs végén az előkelő negyedik helyen zárt.

mami-kupa-euroring-2015-5907
Az idősebb vasak is helytálltak a villámgyors alföldi pályán

A csoport legfiatalabb tagjának, a tizenhárom éves Babonics Márknak sem telt problémamentesen a hétvége, hiszen áttételezési problémák, gázbowden- és láncszakadás egyaránt nehezítették dolgát. Ahhoz azonban kétség sem fér, hogy mindezek ellenére nagyon jól teljesített, többször sikerült magához ragadnia a vezetést, amit ugyan körökkel később elvesztett, de ugye Róma sem egy nap alatt épült fel…

Vasárnap jó néhány alkalommal megviccelte az eső a mezőny tagjait, először az időmérő kezdetekor, amikor ugyan már nem esett, de még vizes volt az aszfalt, majd pár kör alatt annyira felszáradt, hogy a felszerelt esőgumik elkezdtek megégni, így aki jót akart magának, inkább lejött a pályáról. Majd a második futam felvezető körén úgy tűnt, hogy esőben kell megmérkőzniük a versenyzőknek, de a rajtlámpa elalvásával egyidejűleg a szitálás is abbamaradt, és száraz körülmények között tehették meg mind a kilenc kört. A csoport két élmenője, Gudmon Zoltán és Major Gábor nagyon szoros párharcot vívtak, amiből végül Zoli került ki győztesként, alig egy-két tizedmásodperc különbséggel.

A nagy visszatérők

Szombaton ismét szép számmal, közel húsz fővel rajtolhatott el a Classic kategória. A gépátvétel során meglepődve tapasztaltuk, hogy Bánkuti Tamás Honda CB 500-asa ismét versenyzésre alkalmas állapotban került elő mikrobuszból. Ez már csak azért is volt meglepetés, mert egy korábbi alkalommal a gép feladta a harcot, és igazán komoly felújításra volt szükség ahhoz, hogy újra pályára léphessen vele, így nem gondoltuk volna, hogy idén még látjuk ezt a motort. Almási Szabó Ottó – a tavalyi Classic 3. bajnoka – eladta ugyan a 350-es Yamaháját, de barátja, Pető Tóth Gábor kétkerekűjével részt vett a vasárnapi etapokon. Horváth Attila, aki mindig az élbolyban motorozik, elmondta, hogy Yamahája korábbi futóművét kicserélte a gyárira, ezáltal az RD sokkal stabilabbá vált a kanyarokban. A magabiztos nyilatkozat után nem is lepődtünk meg rajta, hogy Attila - kis híján - az összes elsőséget besöpörte az örkényi hétvégén.

mami-kupa-euroring-2015-5908
A szupermotósok saját nyomvonalat kaptak az Euro Ringen

Nemzetközi mezőny

Ez alkalommal is sok szupermotós állt rajthoz, az ismerős nevek között több külföldi versenyző is felbukkant, akik - reméljük - nagyon jól érezték magukat, és nem most láttuk őket utoljára. Hasonlóan a MiniGP-hez, a szupermotósok sem az Euro-Ring 2750 méter hosszú aszfaltcsíkján köröztek, hanem kifejezetten a számukra kijelölt, kanyarokkal teletűzdelt szakaszon kaptak helyet. Édesapja nem túl nagy örömére Laczkó Máté is próbára tette magát ebben a számára kissé idegen műfajban. Annak ellenére, hogy Máté csak néhány alkalommal körözött szupermotóval, az S2-es osztályban rögtön ezüstérmet szerzett, ami azért valljuk be, irigylésre méltó helyezés.

mami-kupa-euroring-2015-5914
Pályán a legkisebbek

Célkeresztben az utánpótlás

Mint már utaltam rá, most is lehetőséget kapott néhány vállalkozó szellemű önkéntes, hogy egy kis Honda NSR-rel harcba szálljon a MiniGP Kupában. Először egy hónappal korábban, Kakucson került sor erre az eseményre, és úgy tűnik, hogy nincs megállás, vagyis bátran kijelenthetjük, hogy a következő három MAMI Kupa bajnoki napján is jelen lesz a MiniGP osztálya. Ami a pilótákat illeti, most is voltak idősebbek és fiatalok egyaránt, de a szabályoknak megfelelően csak a 18 év alatti versenyzőket pontozták. Közülük Lakatos Herman, Somosi Alexander és Babonics Márk teljesítettek a legjobban.

Legközelebb augusztus utolsó hétvégéjén a Kakucs-Ringen csapnak össze a versenyzők a MAMI Kupa utolsó előtti fordulóján.

Végeredmények:

Youngtimer 90 Kupa

1. #430 Pátkai Miklós

2. #419 Török István

3. #466 Somosi Alexander

Simson Kupa

1. #548 Telek Attila

2. #513 Siket Csaba

3. #552 Ragacs György

MZ Széria Kupa

1. #308 Kutrik Zsombor

2. #334 Irmai Zoltán

3. #383 Turzó Sándor

Youngtimer 125 Kupa

1. #268 Major Gábor

2. #294 Gudmon Zoltán

3. #272 Kőházi Pál

Classic Kupa

1. #8 Szénási Ferenc

2. #82 Horváth Attila

3. #69 Frecska Gábor

Classic 1. Kupa

1. #68 Farkas Lajos

2. #15 Szántai-Szabó Péter

3. #30 Molnár László

Classic 3. Kupa

1. #8 Szénási Ferenc

2. #82 Horváth Attila

3. #5 Szabó Gábor András

Supermoto S1 Kupa

1. #140 Erik Provaznik

2. #449 Ádám Mihály

3. #41 BohuslavVanous

Supermoto S2 Kupa

1. #6 Kiss Barna

2. #14 Laczkó Máté

3. #55 Dudás Attila

Youngtimer 90 Országos Bajnokság

1. #419 Török István

2. # 430 Pátkai Miklós

3. #466 Somosi Alexander

Simson SpeciálOrszágos Bajnokság

1. #534 Vrbovszki András

2. #510 Györkös Nándor

3. #513 Siket Csaba

MZ Széria Országos Bajnokság

1. #383 Turzó Sándor

2. #308 Kutrik Zsombor

3. #335 Dézsi Viktor

Youngtimer 125 Országos Bajnokság

1. #294 Gudmon Zoltán

2. #268 Major Gábor

3. #252 Babonics Márk

Classic Országos Bajnokság

1. #82 Horváth Attila

2. #25 Bánkuti Tamás

3. #33 Almási Szabó Ottó

Classic 1 Országos Bajnokság

1. # 15 Szántai-Szabó Péter

2. #124 Mogyorósi Péter

3. #68 Farkas Lajos

Classic 3 Országos Bajnokság

1. #82 Horváth Attila

2. #25 Bánkuti Tamás

3. #33 Almási Szabó Ottó