Korábban a tengerentúli Tenneco már többször jelezte, hogy a folyamatos termelés és a gyári beszállítói státusz ellenére sem túl rózsás a Marzocchi pénzügyi helyzete. A probléma tehát nem új keletű, a beszámolók szerint már 2011 óta tudnak róla, azonban a fejlesztések és a piacszerzésre irányuló törekvések ellenére sem tudták megállítani a folyamatot, mely valószínűleg legkésőbb 2015 szeptemberére a teljes csődhöz vezet.

marzocchi-csod-4853
A talján vállalkozás nem csak a motorosok, hanem a kerékpározók körében is ismert

Még 1949-ben alapította a céget két testvér, Stefano és Guglielmo Marzocchi, a kerékpárok és motorok felfüggesztéseit készítő vállalat egészen a kétezres évekig olasz kézben volt. Hét évvel ezelőtt az amerikai Tenneco vásárolta fel a gyárat, s akkor úgy tűnt, hogy az új tulajdonos révén minden eddiginél nagyobb sikereket érhetnek el.

marzocchi-csod-4854
Ismét egy régi és népszerű márka tűnik el a piacról. A Marzocchi csődje összesen két tucat motortípust érint, élen az MV modelljeivel, de a BMW és a Ducati is megérzi a gyárbezárást.

Napjainkban azonban a cég 120 alkalmazottjával tárgyalnak éppen a jelenlegi helyzetről, valamint a leépítés menetéről, illetve az is a cég vezetőire hárul, hogy a korábban leszerződött motorgyárakat értesítsék a beszállítói megállapodások felbontásáról. Olyan nagynevű cégek érintettek, mint a Ducati, az MV Agusta és a Bimota, illetve a BMW - nekik valószínűleg mielőbb új partner után kell nézniük.