Előbb az utcáról tűntek el a hatvanas-hetvenes években egyeduralkodónak számító többhengeres, méregerős kétütemű vasak, majd a DORNA szabályozása nyomán a versenypályákról is kiszorultak a hangosan visító és kemény kezet kívánó masinák. Utolsó bástyaként a nyolcadliteres és 250-es kategóriák maradtak, majd ezeket is kiszorították a ma futó 250-es és hatszázas négyüteműek.

A Ronaxnál úgy gondolták, hogy sokan hiányolják a kezelhetetlenség határát súroló gépeket, ezért nemrég komoly munkába kezdtek, visszacsempészve a félliteres, kétütemű kategóriát az utcai vasak közé.

ronax-500-123
46 darab készül a Ronax 500-ból

A Rossi NSR500-ára hajazó kétkerekűben négyhengeres, 80 fokos hengerszögű, 160 lovas blokk dolgozik, kétféle, választható teljesítmény-leadással, és a könnyebb start kedvéért itt segítő személyzetre sincs szükség, mert az alu blokkban önindító is helyet kapott.

ronax-500-124
Négyhengeres, 80 fokos hengerszögű, 160 lovas blokk

Az értékesítési stratégia is a Doctort juttatja eszünkbe, elvégre nem lehet véletlen, hogy pont 46 darab készül a Ronaxból, s ennek megfelelően az ára is igencsak borsos lesz. Először is nagyjából 7,5 millió forintra lesz szüksége az 500-as, pillekönnyű gépre vágyakozóknak…

ronax-500-125
7,5 millió forint...a foglaló

Mielőtt valaki zaciba dobná a nagyi aranyait, hamar olvasson tovább, mert ez csak a foglaló, amivel a rendelést leadhatja – a teljes vételár ennek négyszerese, azaz hozzávetőleg 30 millió forint.

ronax-500-122
Ronax 500

Sok pénz, kétségtelen, az viszont garantált, hogy övé lesz a legfeltűnőbb és a legizgalmasabb vas a parkolóban, és az is valószínű, hogy minden egyes pillanat felejthetetlen lesz az egykori GP-érzést nyújtó Ronax nyergében.