A kínai motoripar egyik legnagyobb erénye - s egyben hátránya is -, hogy a gyártók nem bíbelődnek hosszas fejlesztési és tesztelési procedúrákkal, hiszen ha beköszönt egy új trend, néhány hónap alatt meglovagolják azt, borsot törve az európai cégek orra alá. Nincs ez másként a café racerek között sem, az ázsiai ország jelenleg is ontja a nem éppen csúnya, de szerény teljesítményű klasszikusokat, s ezek ráadásul egy ötvenes robogó áráért elérhetők.

CPI Sprint 125
A fiatal, használt CPI Sprintekért 4-500 000 forintnak megfelelő összeget kérnek

Egy-kétéves korban már 1000-1500 euró között hozzá lehet jutni a Kínából származó 125-ösökhöz, választék pedig bőven akad, ugyanis a CPI és a Skyteam is kínál egy-egy szemrevaló darabot a szegmensben.

Utóbbi, a Skyteam ACE 125 névre keresztelt modellje igencsak formásra sikeredett, keskeny, hosszú üzemanyagtartályával, egyszemélyes nyergével és drótküllős kerekeivel lazán hozza a hatvanas években elterjedt utcai versenyzők formai jegyeit.

skyteam ace 125
Minden a helyén: a berúgókaros, levegős blokk és a tölcsér kipufogó a félszáz évvel ezelőtti vasakat idézi. A pazar megjelenés ellenére a Skyteam ára visszafogott, nem esélytelen 1500 euró környékén találni egy-egy használt példányt, új ACE-t pedig 2200 EUR-ért vihetünk haza

Léghűtéses, szerény teljesítményű blokkja, valamint szegényes műszerezettsége - mely egyébként nem éppen előny egy új motornál - pont kapóra jön az ilyen klasszikus gépeken, így már csak a megbízhatóság lehet kérdéses, mivel a keresőoldalakon meglehetősen gyakran előfordulnak "Skyteam ACE parts" és a "Skyteam ACE problems" keresőszavak...