Jómagam sokféle motorosruhát végigpróbáltam az elmúlt évek alatt, s ahogy a motorjaim stílusa változott, úgy cseréltem le előbb a farmerszabású bőrnadrágot és a Soma-féle dzsekit egy protektoros egyrészesre, majd később azt egy „fapados” textil szettre, némi extra védelemmel kiegészítve. Így jutottam el legutóbbi összeállításomig, mely idén már a sokadik szezonját futotta, magán viselve egy-két harci sebet és a tisztítások, illetve varrások nyomait. Ideje volt hát cserélni, ám a motor rendhagyó kialakítása dilemmát okozott böngészés közben.

spyke-pathfinder-random-teszt-605
A világos tónusú felsőhöz végül egy sötét alapszínű nadrágot választottam. Mivel azóta sikerült már fűben és porban is térdelni benne, egyértelmű, hogy jó választás volt – sokkal kevésbé látszik rajta a kosz, mint a vajszínű változaton

Mivel alapjában ez egy sportmotor, kétrészes bőrruha passzolna hozzá. Igen ám, de a magasabb kormány, a módosított lábtartó és főként a személyre szabott nyereg miatt az üléspozíció ma már távolról sem emlékeztet arra, amit a mérnökök Kobéban papírra vetettek, ezért a praktikus ruha fogalma is megváltozott kissé. Az eddig használt rövid textildzseki jócskán meg volt tömve protektorokkal, ezért – ahogy azt sajnos volt alkalmam kipróbálni – az esések ellen remekül védett… Nem úgy a hideg ellen, ezért a derékról felcsúszó anyag igazgatása szépen lassan rituálévá vált motorozás közben. Hosszabb felsőre volt hát szükség, ugyanakkor a háromnegyedes, enduró fazonú darabok szóba sem jöhettek, elvégre ez a vas a módosítások ellenére sem lett egy Versys…

Hibrid megoldás (nem) csak túrázóknak

A tökéletes átmenetet végül a Spyke újdonsága, a Pathfinder WP kabát jelentette, az átlagnál hosszabb, mégsem endurós kialakításával. A felső – természetesen a hozzá passzoló Random WP nadrággal – nem egy boltban tűnt fel, hanem egy motorosnapon „pózolt”, a biztonságos öltözetet népszerűsítő előadás kellékeként. A bemutató végén volt alkalmam tüzetesebben is megnézni, s az anyagot párszor kifordítva, varrásait, zsebeit és protektorait átnézve arra jutottam, hogy a Spyke-nál alaposan átgondolták, mire is van szüksége egy túrázónak. A gondolatot nem sokkal később tett követte, így az idei második hosszabb túránkra már az új öltözetben indultam el.

spyke-pathfinder-random-teszt-606
Térdkoptatót – egyelőre – nem árulnak a Randomhoz, igaz, a szettet nem is pályára tervezték… Mindenesetre a ringen is jelesre vizsgázott, ahogy országúton is beváltotta a hozzá fűzött reményeket

Előtte persze átnéztem a Spyke-hoz kapott brossurát, amiből kiderült, hogy a ruha nagy kopásállóságú, ún. 600D poliészterből készült. Ez önmagában nem sokat mond, de mindenesetre jó tudni, hogy egy esetleges elcsúszásnál valószínűleg nem fogja megadni magát az első métereken… Maga a szett egyébként számos alkotóelemből áll, mivel a nadrág és a kabát felső szövetrétege alatt két-két további védelmi vonal lapul - egy az eső és egy a hideg ellen hivatott óvni a tulajdonost. Ahogy az út során tapasztalhattam, a meleg bélést egy átlagos szélvédelmű motoron 15-16 fok alatt érdemes becipzározni, míg a kis helyet foglaló vízhatlan réteget nyugodtan a dobozban hagyhatjuk a nyári záporok alkalmával – csak a nagyobb zuhék közben van rá szükség.

Alaposan kifundálták…

A megszokottnál szellősebb kialakítás, és a számos kinyitható szellőző jól jön, ha kánikulában indulok útnak, így a Spyke még 25-30 fokban, városi tempó mellett sem kényelmetlenül meleg, inkább az igényel megszokást, hogy a hűvösebb, tíz fok körüli reggeleken ne hagyjam otthon az aláöltözőt vagy a kabát bélését.

A praktikus részleteket sorolva meg kell említsem a méretes és kesztyűben is könnyen nyitható-zárható zsebeket. Végre a kimondottan túrázásra vásárolt profi bridge fényképező is mindig kéznél lesz, mert könnyendén belefér a külső, patenttal visszazárható zsebekbe. Ugyanígy hasznos megoldás a legombolható derékvédő, amibe kisebb dolgokat – például az eső ellen védő belső kabátot – rejthetjük, vagy a víztartály befogadására kitalált üreg a háton, ahonnan akár motorozás közben is frissíthetjük magunkat.

spyke-pathfinder-random-teszt-693
Azt mondták, hogy a Spyke akár télen, havazásban is megállja a helyét. A fene se tudta kivárni, hogy újra december legyen, ezért már most, júliusban kipróbáltam, és igazuk volt – a havas domboldalon lecsúszva sem ázott át a kabát…

Eddig összesen négyezer kilométert sikerült „gyűjteni” az új szerzeménybe, és az alkar cipzárjával néha-néha becsípett bélést leszámítva kizárólag kellemes tapasztalatokat szereztem vele. Persze a szezon közepén nem kis érvágás a pénztárcának egy ilyen beruházás, de úgy kell tekinteni rá, mint egy 5-6 évre – vagy ha úgy tetszik, 50-60 ezer kilométerre -, szóló befektetésre. Ha így nézzük, máris kiderül, hogy érdemes egyszer nagy levegőt venni, és megvenni a valóban profi felszerelést, ami azután hosszú éveken át szolgálhat minket, kényelmet és biztonságot nyújtva a túrákon.