Korábban többször felmerült már az összkerékhajtás elvi lehetősége a motorkerékpárokban, de tulajdonképpen egyik megoldás sem lett népszerű vagy elterjedt, sőt a kimondottan versenycélra készült, speciális gépben is csak elvétve használták a pilóták a fronthajtást. A BMW-specialista Wunderlich és az olasz Evolt cég közös járgánya azonban fényesebb jövő előtt állhat, ugyanis olyan megoldással büszkélkedhet, mely nem csak fizikai előnyökkel kecsegtet.

wunderlich-hybrid-bmw-r1200gs-7055
Nem csak az elindulást, hanem a tolatást is segíti az első kerékbe épített elektromos agymotor

A 7,6 kW teljesítményű elektromos hajtás ugyanis önállóan működik, tehát igény esetén a gép tiszta üzemben is használható, azaz megközelíthetők vele a benzinesek elől elzárt területek és városrészek is. Természetesen kihasználták a tervezők a plusz hajtás további előnyeit is, így az árokban landolt - vagy éppen csak városban lejtőn leparkolt - motoros tolatófokozatként használhatja az önmagában 20 km/órás sebességre képes elektromotort, vagyis a technikai szenzáció mellett igenis vannak kézzelfogható előnyei is a megoldásnak. Arról nem is beszélve, hogy egyre több nagyváros támogatja adókedvezménnyel a hibridhajtású járműveket, bár ez utóbbi aligha lesz égetően fontos szempont a nem éppen olcsó BMW vásárlóinak.

wunderlich-hybrid-bmw-r1200gs-7057
A motor tömege miatt nem valódi terepen, sokkal inkább parkolás közben és csúszós talajon lehet haszna a forradalmi rendszernek

Tulajdonképpen csak egy kérdés merül fel a Wunderlich 2WD kapcsán, hogy ez is nyomtalanul süllyed-e el a többi összkerekes géphez hasonlóan, vagy éppen fordítva, kijelöli az utat, amit majd a többi gyártó is követ, hogy ne maradjon le a bajorok mögött.