Elég csak a Yamaha sikersztoriját megnézni, hogy az ember rájöjjön, igenis helye van a valóban korhű klasszikusoknak a piacon. Jobb példa aligha akad erre, mint az ismét forgalmazott SR400, de mondhatnánk akár az XJR-família sikersztoriját is.

Ezek után kicsit sem meglepő, ha az olcsóbb gépeket előállító cégek is rákapcsolnak, hiszen az ő esetükben minden egyes alkatrész maga a retró - nem szándékosan készítenek régies erőforrásokat, hanem egyszerűen csak ilyenekkel rendelkeznek. A lemaradásból előnyt kovácsolva most egy olyan masina bukkant fel, ami nem csak árával, hanem küllemével is meggyőzheti a szerényebb pénztárcájú vásárlókat.

yamahasr400-suzukivanvan-retrostar250-3753
Retrostar 250 - egy olcsó alternatíva Kínából

A Retrostar 250-ben egy léghűtéses, 249 köbcentis, a gyártó szerint 21 lovas hajtómű lapul, s megjelenése - a kormányt és a féktárcsát leszámítva - szinte hibátlan, igazi letisztult gép. A puritánság mérlegelésnél is jól jön, elvégre a negyedliteres vas mindössze 130 kilót nyom - szerény tömege és 77 centis ülésmagassága vonzó lehet a kezdők számára.

yamahasr400-suzukivanvan-retrostar250-3755
A kisebb, 125-ös Scrambler modellel az autóból motorra ülőket célozták meg

A gyár egy A1 jogsival vezethető nyolcadliterest is felvett a palettára, ami Scrambler-stílusú küllemmel és 11 lovas erőforrással csábítja a vásárlókat. Az igazi ütőkártya természetesen ez esetben is a vételár, ami Angliában az adókkal együtt is alig egymillió forintnak megfelelő összeget tesz ki a 250-es vásárlásakor, míg kisebb testvére nagyjából kétszázezerrel kóstál kevesebbet.

A kérdés már csak a megbízhatóság és a minőség, mert ennyiért azért találni klasszikusokat a piacon - mint például a 848 ezret kóstáló Suzuki VanVan -, melyeknél a japán háttér sokaknak megér egy kis plusz beruházást.