Az elektromos meghajtású motorok piacán – a korábban bemutatott Brammo mellett – a Zero Motorcycles és az eCRP is képviseltette magát. A két manufaktúra egészen eltérő utat választott a nem mindennapi hajtáslánc hasznosítására, mivel előbbi a terepes gépek gyártásában jeleskedik, míg utóbbi vérbeli sportmotorokkal várja vásárlóit.

ecrp energica
Én vagyok a leggyorsabb! Az Energica forgatónyomatéka és végsebessége a benzines sportmotoroknak is becsületére válna

Az eCRP újdonsága az Energica, mely a hatszázas sportgépeknek állít hangtalan konkurenciát. A motor külleme igazán meggyőző és a technikai paraméterekre sem lehet panaszunk, hiszen közel 12 KWh-s akkucsomagjával – országúti tempóban – nagyjából százötven kilométert tud megtenni, és az Energica 220 km/h-s végsebessége is lenyűgöző. A kereken 100 KW teljesítmény, a Sachs futóműelemek és a Brembo fékek bármelyik nagy gyártó sportmotorjának adatlapján szerepelhetnének, egyedül az árcédula az, mely sokkoló lehet, mivel 18 000 eurót kell leszurkolni annak, aki hangtalanul akar száguldani. Mielőtt sokallná valaki az összeget, egy plusz információt érdemes megjegyezni: 160 Nm forgatónyomatékot produkál a villanymotor, ami magasan veri az összes literes speed-gép hasonló adatát, sőt, csak a gigászi cruiserek világában találunk hasonlóan meggyőző értéket.

A Zero Motorcycle vasai aligha fognak teljesítmény terén versenyre kelni az eCRP-vel, viszont terepjárásban kevés ellenfelük akad, főleg a zajmentes hajtásláncúak között. A Zero által készített endurók nagy előnye, hogy az újonnan kifejlesztett akkucsomag egészen rövid idő alatt újratölthető, így mindössze egy órás kényszerpihenőt kell tartania az erdőjáróknak, hogy újra 95%-os energiaszintet mutasson a kijelző.

zero motorcycles
Nem fog szépségversenyt nyerni, de tízezer euró alatti árával minden bizonnyal vevőkre talál majd a Zero FX

Ezen felül a motor személyre szabását is nagyban megkönnyítették, hiszen a 2013-ban debütáló Zero modellek már iPhone-ról vagy bármilyen androidos telefonról vezérelhetők lesznek – Bluetooth-on keresztül -, megkönnyítve ezzel a gépek finomhangolását. A korábbi négy típus mellett, melyek főként terepes használatra lettek megálmodva, most egy ún.: dual-sport modell is helyet kap a kínálatban, FX típuskód alatt. A mindössze 106 kg tömegű (!) motor a belépőszint a kategóriában, így az alapmodellben mindössze 2,8 KWh teljesítményű telepeket találunk, de elérhető lesz egy nagyobb, erősebb verzió is, mely közel húsz kilóval nehezebb, mivel duplázott akku-csomagot kapott, amivel 32 KW teljesítményre és 95 Nm forgatónyomaték leadására képes a Zero FX. A most bemutatkozó újdonság árban is versenyképes lesz a középméretű terepgépekkel, hiszen tízezer euró alatti áron kerül majd a szalonokba.

zero DS
Minőségi futómű és bőséges hatótáv jellemzi a Zero csúcsmodelljét, de a magas vételár miatt aligha fog tömegesen elterjedni az utakon

A cég zászlóshajói – az S és DS névre hallgató túrasport típusok – szintén a kínálatban maradnak, és 220 kilométeres hatótávjukkal a benzines kétkerekűek babérjaira törnek. Persze a kiemelkedő eredményt csak drága, minőségi alkatrészek felhasználásával érhették el, így ezek már vételár tekintetében is a prémium kategóriát képviselik, hiszen az értük leszurkolt 14-16 ezer euróból már könnyedén találhatunk sport- és túramotort is a robbanómotorosok között.