Suzuki RMX450Z

Az RM-Z450-nel a Suzuki úttörő szerepet vállalt, hiszen első ízben épített üzemanyag-befecskendezőt motokrossz gépbe. A rendszer kiválóan debütált, az injektorok terén nagy tapasztalattal rendelkező gyáróriás pedig hamarosan az endurósok részére is biztosítja a fejlettebb technikát. Az RM-Z450 erős és nyomatékos blokkja, könnyű alumínium váza, profi futóműve és keskeny, agresszív formavilága közel azonos formában az RMX450Z-n is megtalálható lesz – természetesen mindez az endurózás támasztotta igényekhez igazítva. Nézzük, mik az új Suzuki legfontosabb technikai paraméterei!

Suzuki RMX450Z

Befecskendező

Az injektor hatékonyabb berendezés, mint a karburátor, ezáltal kevesebb üzemanyagot használ, jobb gázreakciót eredményez és nem utolsó sorban a környezetet is jobban kíméli; az RMX450Z még az igen szigorú kaliforniai előírásoknak is megfelel. Keihin befecskendezője révén akkor sem kell fúvókázással vesződni, ha jóval tengerszint feletti magasságba merészkedünk.

Suzuki RMX450Z

Önindító

A kompakt akkumulátort a tömegközpontosítás jegyében helyezték el, úgy, hogy menet közben az extra tömeg a lehető legkevésbé legyen érezhető a motor súlyelosztásán. Mivel az enduro változaton fényszóró és hátsó helyzetjelző is helyet kapott, a korábbinál erősebb generátort szereltek az RMX-be.

Suzuki RMX450Z

Blokk és váltó

A Suzuki csak annyit változtatott a motokrossz modellben már bevált 450-es négyszelepes DOHC blokkon, amire a felhőtlen terepezéshez szükség volt. Endurózásnál inkább az alsó- és középtartománybeli nyomaték a lényeg, ezért módosították a beömlő csatornákat és a vezérműtengely bütykeinek profilját. Az ötfokozatú váltó áttételei hosszabbak lettek, és a végáttételt is lecserélték, hogy az RMX a legkülönfélébb terepviszonyoknak is megfeleljen, legyen szó szűk ösvényekről, vagy tempós, hosszabb szakaszokról. A hűtővíz betöltő nyílása könnyebben hozzáférhető helyen van, mint a krosszgépen, valamint masszívabb blokkvédő lemezt is kapott a motor, így sziklás terepen nem tesznek benne kárt a nagyobb kövek. Az endurósok életét hivatott megkönnyíteni a könnyen „megközelíthető” légszűrőház, amely az - egy egyetlen mozdulattal nyitható - fedél mögött kapott helyet. További jó hír, hogy ezentúl ritkábban kell majd bajlódnunk a szűrő tisztításával is, mert a szennyeződések nehezebben jutnak be hozzá, mint az eddigi modelleken.

Suzuki RMX450Z

Váz

A Suzuki jól bevált, alumínium dupla bölcsőváza jó szolgálatot tesz az RMX450-ben is. A hátsó lengővilla az RM-Z450-ből származik, a futómű geometria pedig az „RM széria pontos fordulékonyságát ötvözi az endurózáshoz optimalizált kezelhetőséggel” – állítja a gyár.

Suzuki RMX450Z

Futómű

Az RMX-et az RM-Z450 minőségi, teljesen állítható Showa futómű-elemeivel szerelték fel, ráadásul a hátsó gátlón külön állíthatjuk a gyors és lassú nyomófokozati csillapítást is. Egyedül a rugók nem azonosak a motokrossz modellen találhatókkal, a sajtóanyag szerint ezeket is az endurózáshoz optimalizált darabokra cserélték, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy valamivel puhábbak.

Suzuki RMX450Z

Ergonómia

Az RMX üléspozíciója pontosan ugyanolyan, mint az RM-Z450-es versenygépé, hiszen az ideális testtartás ugyanúgy fontos endurózás közben, mint a krosszpályán. Épp ezért a motokrossz modellhez fejlesztett ülés és keskeny üzemanyagtartály szavatolja, hogy komfortosan érezzük magunkat az RMX-en is.

Suzuki RMX450Z

Műszerek

Masszív és kompakt műszerfalat kapott az RMX450Z, amely két üzemmódba is kapcsolható. „Sport” módban csak néhány fontos adat látható, úgy, mint időmérő, megtett út, átlagsebesség, és a gumiátmérő korrekciója. Utóbbi lehetőséget nyújt, hogy a különböző gumiméreteknek megfelelően állítsuk be a kijelzőt, így az sosem fog csalni. „Standard” módban láthatjuk még az aktuális sebességet, a napi számlálót, a töltés visszajelzőt és az órát. Külön jelzőfény figyelmeztet, ha fogytán az üzemanyag, amely – alacsony fogyasztás ide vagy oda – különösen jól jön, mikor messzire merészkedünk.

Suzuki RMX450Z

Az RMX450Z menetkészen kb. 15 kg-mal könnyebb, mint elődje, a DR-Z400E, amely az egyik legnépszerűbb enduró a hazai piacon. Megbízhatósága miatt rengetegen választották a DRZ-t, holott köztudott volt, hogy viszonylag súlyos darab, és futóműve felett is eljárt már az idő. Itt volt az ideje tehát az utód érkezésének, és nagyon úgy tűnik, hogy az RMX450Z-nek nem lesz szégyenkezni valója. Reméljük, már az idei év végén megérkezik a szalonokba!

Suzuki RMX450Z

RMX450Z – adatok

Motor: négyütemű, folyadékhűtéses, DOHC

Hengerűrtartalom: 449 cm³

Furat: 96.0 mm

Löket: 62.1 mm

Sűrítési arány: 11.6:1

Üzemanyag-ellátás: Keihin befecskendező

Kuplung: többtárcsás, olajfürdős

Indítás: önindító és berúgókar

Váltó: ötfokozatú

Váz: alumínium dupla bölcsőváz (öntött és sajtolt elemekből)

Első futómű: teljesen állítható, 47 mm-es Showa villák

Hátsó futómű: teljesen állítható Showa központi rugóstag

Villaszög: 29°18’

Utánfutás: 130 mm

Első gumiabroncs mérete: 80/100-21

Hátsó gumiabroncs mérete: 110/100-18

Tengelytáv: 1480 mm

Szabad magasság: 320 mm

Ülés magasság: 955 mm

Üzemanyagtartály: 6.2 liter

Menetkész tömeg: 123.5 kg

Kapcsolódó anyagok:

Husqvarna paletta 2010 - Lépéselőny