Martinez úr évtizedek óta meghatározó alakja a motorsportnak és az utóbbi időben nem kis eredmények fűződnek nevéhez. Erőskezű, tapasztalt vezető, aki hazájában már versenyképes csapatot épített, olyat, akivel a világbajnokságon nemcsak számolnak, hanem például tavaly és tavaly előtt fölényesen uralkodott is eredményességével.

A Cseh nagydíj szombati napján Martinez úr hivatalosan is bejelentette, hogy egy nagyon komoly project keretén belül Talmácsi Gáborra építve alapít egy magyar csapatot.

Talmácsi Gábor, Jorge Aspar Martinez, Stefano Favaro, Gino Borsoi

Elmondta, hogy nagyon bízik a csapat sikerességében, és abban, hogy lesznek olyan magyar befektetők, akik a project mögé állnak és legalább olyan sikereket érnek el közösen, mint spanyol alakulatával.

A magyar team csapatfőnöke Martinez úr lesz, technikai managere Gino Borsoi, aki szintén rengeteg tapasztalatot szerzett már ezen a területen. 4 éve koordinálja az Aspar team versenyképes technikai hátterét biztosító feladatokat .

A csapat sportigazgatói posztjának betöltésére Stefano Favarot kérte fel, hiszen eddigi együttműködésük alatt megbizonyosodott arról, hogy Favaro igazán alapos, precíz munkát végez és elismert szakemberré vált a MotoGP berkein belül. „Bízok Stefano tudásában, tapasztalatában. Remekül menedzselte eddig Talmácsi Gábort. Ha valakinek, neki biztosan nem okoz problémát egy teljes csapat kommunikációjának, marketingjének megszervezése. Ismeri a magyar üzleti életet, nagyszerű kapcsolatai vannak, és pontosan tudja, hogy mennek a dolgok a GP világában” – mondta a spanyol csapatfőnök.

Jorge Martinez céljai között szerepel az is, hogy a magyar csapat tagjait magyar szakemberek alkossák, éppen ezért, ha elkészül a magyar pálya, - mely óriási lehetőségeket tartogat az országnak – támogatja, hogy magyar szerelőket, szakembereket készítsenek fel, akik a későbbiekben csatlakozni tudnak az alakulathoz.

„Szeretném elérni, hogy a magyar csapat ne csak azért legyen magyar, mert magyar felségjelzéssel indul a VB-n és mert egy remek magyar versenyzővel áll rajthoz. A dolgozók (szerelők, asszisztensek, hospitality személyzet, stb.) is legyenek magyarok, ahogy az a spanyol alakulatomnál is van. A teljes létszámból csupán 17 olasz származású munkavállaló van, mindenki más spanyol.” – mondta Martinez.

Ami adva van a magyar csapat sikerességéhez: tapasztalt, elismert vezetőség, remek versenyző, hozzáértő szerelőgárda, versenyképes technikai háttér.

Amire szükség van: olyan magyar támogatók, partnerek, akik hosszú távú együttműködésekben gondolkoznak, hogy közösen megvalósítsanak egy magyar álmot.

Előzmények (2008. aug. 16)

Annyit sikerült megtudnunk a menedzsmenttől, hogy egy 250-es és egy 125-ös pilótát indítanának jövőre a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon. A 250-es motorra természetesen Talmácsi Gábor ülne, de a 125-ös nyereg sorsa még kérdéses, ahogy az is, hogy a pilóta a magyar reménységek közül kerülne-e ki. Na és milyen festése lenne a motoroknak? Lehet, hogy egy hatalmas MOL logó virít majd rajta.

Kapcsolódó anyagok:

Talma az idei esztendőről

MotoGP Magyarországon: Balatonring