Az idei harmadik Alpok Adria hétvégének Horvátországban a rijekai pálya adott otthont. Ezen a pályán vagy rekkenő hőség szokta megnehezíteni a versenyzők dolgát, vagy a nagyon hirtelen feltámadó szél…

Ez alkalommal a második opció dominált - csütörtök este nagy szél volt a pályán, péntek, szombat szép napsütésben, enyhe szitáló esőben zajlott, de a vasárnap hajnalban feltámadó szél ismét felforgatta az utolsó nap menetrendjét.

Törölték a reggeli bemelegítő edzéseket, majd nagy tanakodás után a vasárnapi versenyeket is, mert a versenyzők és a zsűri is nagyon veszélyesnek ítélték meg az erős, viharos szelet.

alpok-adria-rijeka-2014-133

A Paksi AMSE színeiben, a Triumph Budapest támogatását élvező Chrobák János felemás hétvégén van túl. A pénteki szabadedzések enyhe esővel fűszerezve zajlottak le, s a szombati két időmérőn a 3. rajtpozíciót sikerült kiharcolnia, és innen várhatta Chrobák az első futam rajtját. A verseny első felében az első helyért, majd a második felében a második pozícióért csatázott, míg végül a második helyen sikerült célba érnie Gyutai Adrián mögött, s Luca Decko előtt.

alpok-adria-rijeka-2014-134

A vasárnapi versenyek nagy részét - a hajnalban feltámadó és egész nap kitartó nagy szél miatt - törölték, így a 600-as kategória összecsapása is elmaradt. A pótlásáról vagy a versenynaptárból végleges kivételéről még nem döntöttek. Chrobák így egy szép második hellyel, de a vasárnapi futam elmaradás miatt csalódottan zárta a rijekai hétvégét.

alpok-adria-rijeka-2014-135

Chrobák János: „A Pannonia-ringen történt, rajt utáni baleset óta sajnos nem sikerült tervezett időre összerakni a motoromat az angol versenycsapattól késve érkező alkatrészek miatt, így sajnos csak Rijekában tudtam kipróbálni a motort. Az edzéseken jól működött, sikerült is a 3. rajtpozíciót megszerezni, ám a verseny felvezető körében a műszerfal kijelzett nekem egy motorhibát, és éreztem, hogy valami nem olyan, mint volt. Ment a motor, de valami nem volt 100 százalékos. Az első futam jó versenyzésben ment, gyors köröket stabilan tudtam menni, majd végül a második helyen sikerült befutnom. Futam után egyből kerestük a hibát, és már készültünk is a vasárnapi versenyre. Apró finomítást még eszközöltünk, amit a reggeli warm-up edzésen szerettem volna kipróbálni, ám vasárnap hajnalban az időjárás igen szelesre fordult. Törölték a reggeli edzéseket, majd hosszas tanakodás után a versenyzők és a zsűri döntése is az volt, hogy töröljék a futamokat is, mert igen veszélyes lenne ekkora szélben motorozni. Csalódott voltam, mert kíváncsi lettem volna, hogy a motor hibakód törlése után, az apró finomítással mire lettem volna képes. Úgy gondolom egy jó verseny lehetett volna a győzelemért. Nagyon örülök a szombati második helynek, mert most azt érzem, kezd összeállni a motor. Jól éreztem magam a motoron a hétvégén, úgyhogy bizakodó vagyok. Köszönöm a támogatást fő szponzoromnak a Triumph Budapestnek, valamint a MarketProg Kft-nek, a Colony Cool Kft-nek, Zenith Racing (Öhlins) -nek, Greksa Attilának és Horváth Zolinak.”