Különösen a motorkerékpároknál fontos, hogy a mozgatásról gondoskodó benzines vagy elektromos egység minél kisebb és könnyebb legyen, elvégre a kétkerekűeken minden grammnak fontos szerepe van, sokkal inkább, mint az autók esetében.

free-piston-323
Az elektromos hajtású superbike-ok már bizonyítottak, s az új erőforrással az ilyen gépek hatótáv terén is versenyre kelhetnek a benzines riválisokkal

Így hát a mérnökök mindent megtesznek, hogy az egyes alkatrészek súlyából folyamatosan faragjanak, arra azonban ritkán van példa, hogy egy-egy komplett részegységet kihagynának a tervezés során.

free-piston-324
Az ötlet érdekes, de kérdés, hogy miként fogadnák az igencsak indirekt hajtást azok a motorosok, akiket még a ride by wire gázkar és a menetbiztonsági elektronikák hallatán is kiráz a hideg

Ezért is meglepő a Toyota újítása, melyben egy szabadon mozgó dugattyú biztosítja a hajtást, kvázi kétütemű motorként működve, főtengely és hajtókar nélkül. Nagyon leegyszerűsítve generátorként funkcionál az egység, vagyis alternatíva lehet az elektromos hajtású motorok és autók mozgatására, mivel a benzines aggregátot elindítva a hatótáv – tankolás után – gyakorlatilag bármeddig kitolható.

A Toyota mérnökei szerint a kéthengeres, főtengely nélküli erőforrás lehet a jövő, mert a 10-15 kW teljesítményű egység könnyű, mindössze 50-60 centiméter hosszú és kiegyensúlyozottan működik, s használata kiküszöbölheti az elektromos hajtású gépekre ma még jellemző hatótáv problémákat.