A Yamaha is csatlakozott a négykerékhajtású, technikáját nézve ATV-kre hasonlító, azonban autós üléspozícióval kecsegtető modellek készítőihez. A mérnökök munkája során egy izgalmas, egyben igencsak hasznos járgány született, a Wolverine-R.

wolverine-r-utv-4053
A Wolverine terepképesség és fordulékonyság terén is a legjobbak közé tartozik

A kétüléses, kapcsolható összkerékhajtású, elektromos szervokormánnyal felszerelt jószág egy városi kisautóra jellemző egyszerűséggel vezethető. Elég csak a gázt nyomni, a fokozatmentes CVT-váltó helyettünk figyel a fordulatszámra, és a tolatás is pont olyan könnyedén zajlik, mint egy szokványos négykerekűvel.

wolverine-r-utv-4061
Munkára és kikapcsolódásra tervezve

A Wolverine-R azonban több mint hobbijármű, elégre KYB felfüggesztésével a legjobb terepjárókkal is felveszi a versenyt, jól pakolható, síkpadlós raktere és 680 kilós vontatható tömege pedig a kisebb furgonokkal vetekszik.

Bár a gyártó nem adott meg pontos teljesítményadatot, a 708 köbcentis, egyhengeres, négyütemű erőforrás elődei már bizonyították, hogy a Yamaha négykerekűi kapcsán a dinamikára igazán nem lehet panasz. A fürge jármű akár gazdaságok hasznos résztvevője is lehet, mivel csaknem hat mázsás tömegével, 4,6 méteres fordulókörével és kis híján harminc centis szabad hasmagasságával aligha akad olyan szűk hely vagy viharvert terep, ahol zavarba jönne.