Hiába ér véget lassan a motorosszezon, az igazi parádé csak most kezdődik, már ami a gyárak 2015-ös bemutatóit illeti. Rögtön elsőként a Yamaha robbantott, és a kiállításokat beelőzve megmutatta, min is törték a fejüket a japán mérnökök az elmúlt esztendőben...

xjr1300-racer-mt07-motocage-1977
Yamaha XJR1300 Racer

Talán a legnagyobb meglepetés az XJR1300 apró fejidommal, spéci visszapillantókkal és Akrapovic dobbal felszerelt változata, mely találóan XJR1300 Racer néven debütál a seregszemléken. Szintén a hangvillások palettáját erősíti a formás burkolatokkal, új fényezéssel és merész hátsó traktussal megbolondított XJR, de persze azoknak is tudnak újat mutatni, akik könnyebb, filigránabb vasra vágynak.

xjr1300-racer-mt07-motocage-1980
Yamaha XJR1300

A legfiatalabb, motorjogsival rendelkező korosztályt szólítják meg az MT-07 Moto Cage piacra dobásával, mely az alapmodelltől leginkább külsőségeiben tér el. A bukócső, a blokkvédő pajzs és a jókora kézvédő azt sejteti, hogy ez tényleg a rosszfiúknak készült, s a vas megjelenését tovább fokozza, hogy a két felnit eltérő színre, pirosra, illetve feketére fényezték.

xjr1300-racer-mt07-motocage-1960
Yamaha MT-07 Moto Cage

A terepes zászlóshajó, az XTZ1200ZE egy újabb kiadását is megcsodálhattuk, s ez nem más, mint a világrekorder Nick Sanders nevével fémjelzett Destination Adventure.

xjr1300-racer-mt07-motocage-1987
Yamaha XT1200ZE Destination Adventure Nick Sanders

Akinek nem lenne ismerős a név, hamar olvasson utána, hiszen a brit úriember egy motoros világrekorder, ugyanis 1997-ben mindössze 31 nap és húsz óra alatt motorozta körbe a Földet. A fenti újdonságok mellett azt is bejelentették, hogy 2014 végétől tovább bővítik a biztonsági extrák sorát a kisebb géposztályban, ezáltal az YZF125-R, illetve a hasonló műszaki alapokra épülő MT-125 is elérhető lesz blokkolásgátlóval.