WIMA Austria

62. Wima Rally-Ausztria

Július 29-én vasárnap már a szokásos izgalommal vártam az indulást. Ismét egyedül vágtam neki az 530 km-es útnak, de azúttal nem én voltam az egyedüli magyar, Párom Budapestről indult és Reingersben találkoztunk. Természetesen esőben indultam el a tavalyihoz hasonlóan és az úticélig még legalább háromszor kapott el az eső. Túléltem 
Prágától 4 berlini ismerőssel motoroztunk tovább, ők még pénteken elindultak, majd az utolsó „pár” kilométert együtt tettük meg.
Hanfdorf Reingers Ausztria északi részén, közvetlenül a cseh határ mentén fekszik. Érkezéskor ez a 688 lelket számláló település lakói, érdeklődve, mosolyogva, az utcán integetve fogadtak minket.
Bár számomra még csak a második alkalom volt, mégis nagy örömmel vettem tudomásul, hogy a tavalyról ismert arcok emlékeznek rám. 14 Országból, 170 fő érkezett a rendezvényre ami viszonylag kevésnek mondható, de mivel 90%-ban csak sátorban volt lehetőség az egy hét alatt aludni, ezért 80-100 fővel kisebb volt az idei létszám. Mindösszesen 5, azaz öt férfi képviselte az erősebb nemet, na de mégiscsak egy nemzetközi női egyesületről beszélünk, nem de?
Az első este a regisztráció után lazán telt, mindenki sátrat állított, kipakolás, egymás üdvözlése, az első sörök elfogyasztása volt a program.
Másnap kipihenve az utat, bejártam a kemping területét és nyugtáztam, hogy ismét csodás helyet találtak a szervezők. A rendezett városka, a jó minőségű utak, a fürdésre is alkalmas tó strandröplabda pályával, gyönyörű látványt nyújtottak, a jó levegőről nem is beszélve.
Este következett a megnyitó vacsora, a résztvevő országok lobogóját látva azonnal kiszúrtam a mi zászlónkat is. Az asztalon Reingers kultúrnyövénye, a vadkender volt a vázákban, majd az este folyamán fel is hívták a figyelmünket, rá, hogy ha lehet ne szívjuk el 
Ruhát, kötelet, szappant, olajat és még sört is készítenek belőle, amiből jópár elfogyott az este folyamán.
Kedden szervezett buszos kirándulás volt Bécsbe. Mivel mi már sokszor jártunk ott, ezért inkább a strandon töltöttük el a napot, majd majd mentünk egy karikát felfedezve a Reingers melletti településeket.
Szerdán 10-kor indult a parádé, azaz a motoros felvonulás rendőri kísérettel. A kilométeres konvoj érkezése után meglepetésben volt részünk. Kisvasútazni mentünk, majd egy hangár szerű épületben a helyi folklór táncegyüttes, a bemutatójuk után minket is jól megtáncoltattak. Volt egy kis zene, kaja-pia, mulatság. A kempingbe érkezés után később a szokásos esti szocializálódás következett DJ-vel.
Csütörtökön reggel indult a nagy kincskeresés, amit nevezzünk inkább tájékozódási versenynek. Egy rajzolt térkép alapján kellett 3 helyet megtalálni és az ezekkel kapcsolatos kérdéseket megválaszolni.
Már az első pont felfedezése is kihívás volt a nem túl részletes térkép alapján. Egy bazilikának nevezett kőparkot kellett megtalálni, majd a lehető legpontosabbn megsaccolni a legnagyobb kő magasságát. Úgy döntöttünk a 2. pont megtalálása előtt megebédelünk, aztán úgy elszaladt az idő, hogy én részemről fel is adtam a további kincskeresést. Vissza kellett érnem a kempingbe 4 óráig, mivel az elnöki megbeszélésre voltam hivatalos, ahol átbeszéltük az egyes országok taglétszámát, aktivitását és a soron következő Rallykat. Jómagam is elbüszkélkedtem magyaroszág 15 főjével, a motoros kismamákkal és a többi versenyzővel, akik sajnos nem tudtak eljönni. Majd megszavaztuk Malaysiát, mint új tagországot és az új nemzetközi elnököt, Claudia Fehrert, akinek nagyon gratulálunk, megérdemelte a pozíciót.
Pénteken ismét nekivágtunk a terep felderítésének, majd megkerestük a vadkenderlabirintust, megjegyzem nem tévedtünk el benne 
Este a búcsúvacsorát megelőzően közös fotózás volt. A csodás vacsora előtt kisorsolták a tombola nyerteseit, mindenki nyert! Majd a leg-, leg-, legek díjat kaptak: a legmesszebbről érkező, a legtöbb Wimán résztvevő, a legöregebb motorral érkező részvevőt és így tovább.
A svájciak megtartották prezentációjukat a 2013-mas Wima Rally-ról, amit ők szerveznek jövőre.
Már most alig várjuk és remélhetőleg nem csak 2 fő magyarral + 1 Németországban született magyar vizslával fogjuk képviselni a Wima Hungary-t 
Rengeteg tapasztalattal, ötlettel lettünk gazdagabbak, amit a 2016-ban Magyarországon megrendezendő Rally-n mindenképpen hasznosítani szeretnénk.
Igaz még messze van, de a „Jó munkához idő kell!” alapon mi máris belevágtunk a szervezésbe.
Magyarország Lányai, Asszonyai jelentkezzetek a Nemzetközi Női Motoros Egyesületbe!