S1000RR szelepek 14200 - as fordulaton

Töltse le a Adobe Flash Player újabb változatát, vagy engedélyezze a javascript futtatását.
108 ember kedveli ezt. Átlag: 4.96

49 hozzászólás

#1 DRZsolti - február 19. 08:29
+ 1
Nagyon zsír!
Szinte áll a szelep, és forog rajta rugó....
#2 zozi80 - február 19. 08:39
+ 22
Az ember fel sem fogja,micsoda erők hatnak a borítás alatt és az egyes alkatrészeknek milyen felfoghatatlan igénybevételeket kell elviselniük.

Nagyon szeretem az ehhez hasonló videókat,bár több ilyen kerülne fel (akár a Babetta-körbejárósok rovására is).
Abszolút 5*
#3 c5ontkov4c5 - február 19. 08:41
+ 6
Huuuuuuuuuu nagyon jó szemléltető videó!
Igazad van mintha állnának a szelepek olyan gyors emberi szem fel se fogja!:D
SOHA TÖBBET NEM FORGATOM még csak 14 ezer közelébe se az FZR-t:D:D
#4 motorskiller - február 19. 08:56
+ 1
nagyon betyár!
#5 FarkasI - február 19. 10:31
+ 3
Dög! Végre egy néznivaló videó. 10 pont ha lehetne.
#6 gyakos - február 19. 10:43
+ 4
baszkíí ez nagyondúrva... micsoda erőhatásoknak van itt kitéve minden.. mekkora erő mekkora sebességgel tolja vissza a rugó a szelepet ahoz h ez percenként 14200-at foroghasson.... próbáljon meg valaki percenként csak 1000-szer legugolni és felállni.. ez meg ennek a többszörösével teszi mindezt.. áá adom az 5öst a vidire nagyon komoly.. még ilyet ha van plííííz
#7 Csöle - február 19. 10:51
+ 3
ebben az a félelmetes, hogy mennyi apró alkatrésznek és "fém darabnak" kell jól sőt hibátlanul működnie... és hogy ezeknek vagy kitéve, és erre bízod az életed amkor 250-el száguldassz....hááát....tanulságos és elgondolkodtató...

A videó nagyok komoly! 5-ös!
#8 basi2 - február 19. 10:58
+ 7
Ezek a szelepek csak 7100 at nyitnak percenként! Mivel a vezérműtengely csak a fele fordulatszámmal forog a főtengelyhez képest!
Amúgy nagyon jó szemléltető video! 5!
#9 baliistvan - február 19. 11:00
+ 2
faxa.14200 as fordulaton 118.3 szór nyit meg zár a szelep másodpercenként.
#10 Fémpityu - február 19. 12:09
0
basi2 azért gondold át ha fele annyit forogna a vezérműtengely akkor melyik henger működne a négyből? Az igaz, h fele annyit nyit de a fordulat konstans a főtengely fordszámával.
#11 Csaszi4 - február 19. 12:30
+ 10
Basi2 mondja jól, Fémpityu!

Nekem csak 1 kérdésem maradt! NA, KI MERI ODATENNI A KEZÉT? :))) ;)
#12 kokó - február 19. 13:10
+ 3
Itt lehet igazán megszemlélni, hogy mekkora kopásnak van kitéve egy hajtómű, ha nem megfelelő a kenés! Jó olaj mindenekelőtt!
#13 imike_szfwar - február 19. 13:20
0
Igy van amig a főtengely fordul 1et a vezérműtengely felet.
#14 veziir - február 19. 13:26
+ 1
én azt néztem mikor fog kiugrani a monitoron valami alkatrész
félelmetes volt
és baliistvan-nak van igaza:)
5
figyeltétek a kartergázt,vagy inkább gőzt..
#15 Káosz XR6 - február 19. 13:47
0
Jó videó 5ös
Én a Motorrevűn láttam először de nagyon jó!
#16 Misalyka - február 19. 15:08
+ 10
Nem mered megnyalni:D
#17 tomvor - február 19. 16:10
+ 1
baszod de durva
#18 motocross91 - február 19. 17:09
+ 1
Brutális h milyen erőnek van kitéve az a szerencsétlen rugó!
Az a bámulatos h egy ilyen gép elmegy 50-100 ekmet vagy többet és azalatt mennyit kell kibírnia az alkatrészeknek
Bámulatos!
55555*
#19 danielblack - február 19. 17:12
+ 1
Húúhhh! Ez elgondolkodtató! Jók ezek a videók! Nem csak taníthatnak, de biztos lessz olyan aki ezután nem fogja az m3 ason ennyire pörgetni a gépet és ez lehet épp az életét menti meg! Szval csak még töb vidit! 5-ös
#20 Parabellum - február 19. 18:52
+ 3
Érdekes lenne a működés ha a hengerfej lenne nyitva.Ez itt a szelepfedél és vezérműház metszete. 5.....
#21 lecso - február 19. 19:03
0
Úúúú, áááá, ííííí...
Mindenki beájul. Ti mit láttok? A hang durva, dől a kartergáz is a vége felé, rugó forog, és ennyit. De szerintem jó ötletet szarul kivitelezték. Ide nagy sebességű kamera kellett volna.

Mint itt:
http://www.sportmotor.hu/motor...
#22 Zsoló - február 19. 19:41
+ 1
Valóban nem a hengerfej nyitott.
Biztosan érdekes lenne ha nagy sebességű kamerával vették volna fel, de az nem adná vissza azt a 14200-as fordulatszámot.
Mindkettőnek meg van a maga szépsége. Itt élesben látod mi történik, nagy sebességnél pedig a részletekbe nyersz betekintést.
#23 Mujahedin - február 19. 20:55
0
nagysebességű kamerán ugyan azt látnátok, mint az elején.
semmi különbség.
#24 absa07 - február 19. 22:17
+ 1
Sziasztok! szép ,de örülök hogy chopperom van!
#25 micky - február 20. 00:36
+ 2
Ki az a barom, aki egy videó kedvéért szétbarmóóta azt az 1000RR-t? :)
Most akkor ugyanezt egy Ducatival+ MV-vel lécci lécci! :)
#26 mumi-DT - február 20. 11:40
0
nagyon érdekes ,jó felvétel! tetszik! ez is hihetetlen ,mai itt a 3 perc alatt lezajlik, de nekem még hihetetlenebb ,hogy mindez /persze nem 14000 ezren állandóan/ hosszó éveken át zajlik és bírja. vagy 200 km csak 10.000 fordulaton....?...
#27 mlas - február 20. 14:17
-10
De jó... 3p20mp-ig nézni a semmit, tényleg jó videjó...
Mert amit itt láttok, annak a 14000-hez semmi köze, még ha annyit is forgott. Ugyanezt látjátok 2000 fordnál is :(( Pár jó fotóból csinálok ilyet GIFanimmal :))
Arról nem is szólva, hogy ez 233 fordulat másodpercenként, rajta egy max 30 f/s-es videón :DDD
Reklámnak azért jó, de nem kell hasra esni ettől, a majd' 20 éves 1000res FZR is forog 11-12-t... mondom ezt úgy, hogy BMW rajongó vagyok.
#28 Chris(gsx-r) - február 20. 18:10
+ 6
fel lehet tenni olyan videót amit valaki valamilyen indokkal ne tudna lefikázni?utálom az ilyet...valóban jobb ezt nézni mint valami körbejárós videót..és ha ez nem így lenne mint ahogy a videón van akkor nem tom minek kéne ennyit tesztelni a technikákat mire életképes lesz és nem hullik szét 1000km alatt...nem beszélve az egyre finomabb kenőanyagokról...szal tesó...sztem ne fikázd az ilyen videókat hacsak nem tudsz valami jobbat feldobni!
#29 vikoo - február 21. 07:31
0
az semmi,nekem 16000-et forog az r6 om!
#30 dew21 - február 21. 09:31
-8
Helósztok..

elsősorban szeretném elmondani hogy 16 éves vagy.. és valószínűleg a kommentekből ítélve többet értek hozzá mint ti.. már bocs..
egyrészt az is feltűnhetne hogy ez a hengerfej nem a monitorodban van és nem szabad szemmel látod hanem videón.. a kamera szarul veszi fel ezért sok minden másnak látszik..

az viszont biztos igaz hogy van egy olyan fordulat szám amikor már olyan kurva gyorsan forog a szelep mozgató izé hogy a rugó már nem képes magát visszarugni, ilyenkor valószínűleg úgy viselkedik a motor mintha nem lenne szelep vagy legalábbis folyamatosan nyitva van, de sztem az már olyan óriási fordulatszámon van amit már nem bírnak elérni vagy nemt'om :D mert ha elbírnák érni akkor vagy a dugó és szelep bánná vagy esetleg elérnénk a fénysebességet..
:D
#31 bence - február 21. 10:20
+ 4
Kedves dew, ahhoz képest h mindenkinél jobban értesz hozzá, fogalmad sincs a videón látható alkatrészek neveiről. A szelepmozgató izé a vezérműtengely bütyök. Az említett jelenség neve pedig a "szelepellebegés". És a károsodáshoz "szükséges" fordulatszámot a mérnököknek semmiből sem tart elérni, hiszen már ez is az lenne ha nem megfelelő keménységű, karakterisztikájú szeleprugó kerülne a hengerfejbe.
#32 Zsoló - február 21. 16:09
+ 1
#31 "kommentekből ítélve többet értek hozzá mint ti.. már bocs.."

Ha nem írtál volna annyi sületlenséget a bekezdő mondatod után, még csak-csak de így magadat járatod le
már bocs
#33 FülöpGábor - február 21. 21:22
0
"Prell-hatás"-nak hívják a rugó belebegését :)
a többi faszság...
#34 zsir - február 21. 21:54
0
Miért ilyen lassan húzzák fel 14000-re? Terhelés nélkül, le kellene forognia 1 sec alatt.
?
#35 kawazxr - február 22. 09:27
0
hmm milyen lehet az én motorom mikor 17-18 ezer körül zakatol :)
#36 zsir - február 22. 17:54
+ 1
Oké rájöttem miért ilyen lassan pörög fel. Mert valszeg a főtengelyt hajtják meg villanymotorral.
:!
#37 mr490 - február 22. 22:18
0
#35,, #37
sztem meg számítógépre van kötve és azzal vezérlik
#38 CsabikaCBR - február 23. 13:28
0
#31
XDXDXD :D:D:D:D:D
#39 Csaszi4 - február 24. 10:21
0
Jaj már fiúk! Senki sem néz Discovery-t? ;)

Ezt a felvételt tuti a BMW mérnökei készítették, mikor a motor még tesztfázisban volt, és az vizsgálták a laborban, hogy mit bírnak az alkatrészek, olaj, stb! És nem ez a 3 perc a döntő, hanem így túlpörgetve járatták a blokkot vagy 1 hétig is! Kopás, miegymás! És nem csak ezt az 1 blokkot! A másik, hogy persze, hogy villanymotor hajtja, és tuti számítógép vezérli azt a villanymotort! És tuti nagy sebességű kamerával is készítettek vidit, lehet épp ez az, csak nem úgy kapta meg a szaksajtó a felvételt!
#40 Sokadikx - február 24. 12:46
0
Ez meg csak 102-t forog :-)
http://www.youtube.com/watch?v...
#41 csicseri - február 25. 18:21
0
Ezt nagyon kemény ! mit kell kibirni a fémnek!

4ütemű motor főtengelyen 14200 for/perc akkor a vezérműtengely 3550for./perc de ez igy is brutális
#42 bigoneoszi - február 26. 01:49
0
Ez nagyon durva volt! Mindig látni akartam egy ilyet.
Gondoljatok bele, h több évig kap ilyen terheléseket ez a fém. De dúrva.
*-os 5ös!
#43 bigoneoszi - február 26. 01:51
0
Ami füst jön az a kartergáz ugye?
#44 gyurmabandy - március 2. 20:49
0
Hu ez igy müködik ezzz?
#45 vzoli343 - március 7. 23:40
0
dew21:

Van olyan fordulatszám, ahol belebeg(het) a szelep, de az inkább nagyobb méretű szelepeknél divat, ha már csak olyan rugóerővel volna lehetséges ezt megelőzni, ami veszélyes volna a hengerfej és a szelepre is és a vezérlés is túl sok energiát venne el a motortól. Akkor u.n. kényszervezérlést alkalmaznak, aholis nemcsak nyitó hanem záróbütykök is vannak, így a rugó helyett a negatív bütyök zárja a szelepet ami így nem tud belebegni. Hátránya, hogy bonyolult és gyakran kell szelepet állítani.
#46 MZTibi - március 11. 21:37
0
#45 Pontosan ...ezt hívják Desmodromic szelepvezérlésnek, a Ducatik jellegzetessége...hátránya, hogy a bütykök kopásával csökken a teljesítmény. Am egy normál DOHC GP motor - ha jól tudom - 18.000-es fordulatra képes, innentől nem tudják ellátni a szelepek a feladatukat, ezért vált mindenki pneumatikus szelepvezérlésre... És azért 14200 és 18000 között fényévek vannak...TÖBB IS :D
#47 FülöpGábor - március 13. 21:55
0
csicseri!
ülj le!egyes!
#48 ivacson - április 11. 10:34
0
Szemléltető, reklám vidinek nagyon jo! De akkor lett volna igazán kemény ha egy gyorsfelvevő kamerával filmezik! És nekünk tudnak mutatni lassitott felvételeket, és rákoncentrálnak dolgokra, pl a szelep lasitott felvételeknél mit csinál!

Ha a golyó mozgását annyira le tudják lassitani ezek a kamerák hogy szépen látszik ahogyan áthatol más anyagon akkor itt is mindent lehetett volna látni! S az már hasznos is!

Amugy igy is tetszik!
#49 Ricsi Ts125r - augusztus 23. 18:06
0
Nagyon komoly videó! :)
Nagyon tetszik 5/5

Feltöltötte

Zsoló
feltöltve: február 19.
Videó leírása
BMW S1000RR nyitott hengerfej működés közben.
Motorok: BMW S1000RR
Zene: Szelepek

Kedvenc videók »





Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · © 2003-2009 Sport Motor