Aprilia RS50 8,8 / 10

Aprilia / Aprilia RS50
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 14000
vezetett km: 45000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A motort a 2008-as nyár elején vettem. Jóval előtte apám kis Jawa Babettájával tanultam meg az alapokat. Amint javult az anyagi helyzetem, és lett egy kis pénzem, rögtön elkezdtem nézegetni az eladó motorokat, tömegével. Sok mindent láttam... de ezen megakadt a szemem! Végül június közepén meg is vettem. Nagyon bejött nekem a paripa, legelőször ebből indultam ki, mivel akkor nem volt túl sok tapasztalatom a kis sportmotorok terén. Sok mindent hallottam róla... hogy nagyon jól megy... de olasz, és ha nem figyelünk oda rá egy pillanatra, akkor nagy baj lehet. Dehát megvettem... ahogy teltek a hónapok, egyre jobban bíztam abban, hogy nem fog cserben hagyni, mivel túl jó vele a motorozás, gondoltam, valami úgyis fog történni... már 2 éve megvan, és nagggyon büszke vagyok rá! Ugyanis, gyakran elég hanyag voltam vele... több ezer kilómétert mentem úgy vele, hogy gyakorlatilag tömtem bele a benzint meg az olajat, és csak nyeltem és nyeltem vele a fehér csíkokat. És semmi baja sem lett! Aztán télen szétszedtük, hogy alaposan kivesézzük. Arra számítottam, hogy mostmár aztán tényleg sok mindent kell vele csinálni... na most, megint meglepődtem, pozitívan... dugattyú gyönyörű állapotban, hajtókar hibátlan, henger úgyszintén, mint minden! 2 év alatt elég sok tapasztalatot szereztem vele, mivel 45ezer kilómétert tettem bele. És ugyanúgy megy, mint amikor megvettem... Nagyon kevés hátránya van, ahhoz képest hogy sokan azt hiszik, hogy megbízhatatlan... Minarelli AM6-os blokk van benne, amit sok ember szintúgy megbízhatatlannal tituál... hát ezt nyugodtan cáfolhatom! Nagyon sok kínos szituációban jártam már vele, még krosszpályán is voltam vele... :D És enyhén szólva kipörgettem belőle szinte minden nap a szart is... de semmi baja nincs... Negatívuma, hogyha nyelezzük neki, akkor képest a kicsike akár 5-6 litert is megenni 100on... de ha vissza tudjuk magunkat fogni, akkor 4 literes átlagot is elérhetünk vele. Az üléspozíció számomra nagyon kényelmes, mivel nekem alapból a sportos ülés a kényelmes, viszont úgy 1 óra folyamatos túra után már-már elviselhetetlenné válik a csuklóra nehezedő nyomás. Ami még negatívum, hogyha elszakad a kuplung bowdenje, akkor elég problémás a cseréje, az elég különös olaszos megoldás miatt, de egy 20-25 perc alatt ezt is el lehet végezni. Egyébként meg az 50-es kategóriában messze az egyik legjobb, legerősebb, és legszexibb gép. Nagyon könnyen kezelhető, és kezdőmotornak teljesen ideális. És ha megfelelően kezeled, itt a fordulatszám tartományra gondolok, akkor nagy-nagy mosolyokat fog csalni az arcodra ;)

Erre használta
Kisebb túrákra, de főleg városi használatra.

Javítanivalók
Amióta megvettem, gyakorlatilag csak azt kellett rajta kicserélni, ami megszokott. Olajcsere, első, illetve hátsó fékbetétek, és még 2 alkalommal kellett kuplungbowdent cserélni benne.

Itt szervizelte
Kizárólag itthon szereltem.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: MotorZolee

Beküldve: 2010. június 3.