Aprilia RS250 9,8 / 10

Aprilia / Aprilia RS250
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 36591
vezetett km: 33185
fogyasztás: 14 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Aprilia imádatom anno az RS 50-el kezdődött, majd RS 125 és 2008-ban jött a várva várt RS 250. Olaszországból vásároltuk a gépet, 36591 km volt benne és lábán jött haza Nápolyból. Már az autópályán meggyőzött arról hogy jó vétel volt. Én úgy vagyok vele, hogyha Aprilia akkor Rotax blokk legyen benne, ezért a Suzuki blokkot kilöktük és Ausztriából beszereztünk egy általunk leadott rendelésre legyártott 2 hengeres Rotax 257-es blokkot! (ez a blokk alapjában 1 hengerrel készül) Az átépítés egy tervezőmérnök egy gépészmérnök és egy Aprilia szervizes haverommal történt 3 hónapon át. Mikor elkészült jöttek a vizsgáztatások, és már csak korlátlan A kategóriával lehetett vezetni. Az első körök az új blokkal egy verseny pályán voltak, félelmetes volt először ráülni, már alacsony fordulaton is kegyetlen erő volt benne de 7000 felett szét akarta tépni a vázat, a gyárilag előírt láncot 10 kör alatt megette. Azóta 33185 kilométert tettem bele, rendszerint 10000km-ként komplett felujításon esik át. Jó tulajdonságai hogy a kategóriájában a legjobb és legerősebb gép, alkatrészellátása biztosított, rendkívül kényelmes, megbízható és a mai napig megfordulnak utánna :) Hátrányai közé sorolható hogy viszonylag drága szerkezet, drágák az alatrészek és viszonylag magas a fogyasztása: 13-14 literből meglehet állni, de pályán 18-20 l körül harap, 230-250 km -enként 1 liter olaj kell neki. De ezek a hátrányok valójában nem is hátrányok csak pénzügyileg :) (Tavaly mikor lentvoltunk a balatonnál, egy német srác megakarta venni, 10000 eurót ajánlott érte)

Erre használta
túrázások, amatőr versenyek, csajozni, körözgetés versenypályán, városban kicsit villogni és néha odatekerni a nagyszájú 4T-s kisfiúknak :)

Javítanivalók
mióta nálam van semmi nem romlott el rajta, mikor megvettem akkor teljes felújításon esett át és bekerült a Rotax 257-es blokk

Itt szervizelte
a mérnök és szerelő haverokkal csináltuk egy teljesen felszerelt műhelyben, amit béreltünk. az alkatrészek viszonylag drágák voltak (nekem nem drága anyagilag, de a többi motorhoz képest az) a blokk legyártatása ausztriában átszámolva 1,6 millió forint körül volt (akkori euro/forint arányban számolva)

A beküldő 14 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Aprilia2T

Beküldve: 2013. szeptember 24.