Aprilia SX 50 7,8 / 10

Aprilia / Aprilia SX 50
gyártási év: 2012
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 616
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok!

Én egy Derbi Senda X-Race motorról váltottam erre, olyan okból, hogy szeretett Derbimmel balesetet szenvedtem, amiből nekem sok bajom nem lett de a motornak nagyon. Sokat időztem, mit vegyek, végül az RX helyett az SX mellett döntöttem.

Mivel újonnan vettem, a fojtás kivételével kezdődött a dolog. Habár ez nem összehasonlító teszt, meg kell jegyezzem, hogy a Derbimnek teltebb hangja volt, és gyorsabban is ment, ez 85 körül megy alattam, a Senda gyári állapotában fojtás nélkül 90-et is ment, és tartotta is jó sokáig.

Azonnal kimentem vele a haverokkal tolni, és kb 3 hétig teljesen hibátlanul mentem vele egész nap, egyszer-kétszer még kisebb-nagyobb uratásokra is vállalkoztam. A telók nem bánják, de mégis eléggé instabil a motor érkezéskor, szóval komolyabb ugratásokat el is lehet felejteni vele. Terepet bírja, irányíthatósága nagyon jó.

Nem valami kényelmes, voltam vele egy nagy túrán (Balatonszemes - Veszprém és vissza), körülbelül félóránként mindenképp érdemes kinyújtózni. A fogyasztás rendben van, 4 liter körül eszik 100 km-enként, de más alatt lehet hogy alatta lenne, én nem szeretek lassan menni.

Azt mondják, az Aprilia nagyon megbízható. Azt is, hogy jobb mint a Derbi. Ennek ellenére teljesen váratlanul egy főúton leesett a sztender, ami nem nagy dolog ugyan, de elég idegesítő, főleg, hogy egy teljesen új motorról van szó. Érdekes dolog, ilyen velem csak Babettával fordult elő eddig. A szervizben azt mondták, nem jellemző erre a típusra, gondolom higgyünk nekik.

Összességében egy korrekt motor, de újonnan máris szerelésre szorult, és a 2006-os Derbi Senda X-Race-emmel jobban meg voltam elégedve. Ennek ellenére ajánlom kezdőmotornak is, városba és terepre, pályára nem igazán. Megéri a vételt.

KÉPEKET ROSSZ KAMERÁM MIATT NEM CSINÁLTAM.

Erre használta
Egy nagyobb túra, kevés ugratás, terep, beton.

Javítanivalók
Sztender leesett út közben, vissza kellett rakni.

Itt szervizelte
Otthon javítottam, de elvittem a szervizbe is panaszra a szerelés előtt.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: TheAlexFindley

Beküldve: 2013. január 20.