BMW F650CS 7,4 / 10

BMW / BMW F650CS
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 650 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 16000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Egy megbízható, takarékos, relatíve olcsó motort kerestem használtan. A CS véletlenül került a képbe és így utólag is azt mondhatom, hogy jó döntés volt. A blokkja talán az egyik legjobb közútra tervezett egyhengeres. Kategóriájában elképesztően strapabíró (ismerek 100ezer km futásteljesítményű darabot is) és mégis nyomatékos, erős. A futóműve nagyon jól egyensúlyozik a sportos és kényelmes között...már egy személlyel, mert 2 fővel már nem nem ilyen rózsás a helyzet, hiszen még a rugóelőfeszítést is alapból kispórolta a "prémiummotor"-gyártó a rugóstagokból!
A szíjhajtás majdnem olyan kényelmes mint a kardán, semmilyen extra karbantartást nem igényel, ha viszont cserélni kell (gyár szerint 40ezer km, tulajok szerint 50-60) , akkor drága mutatvány. A márka miatt a szervizárak amúgy is a csillagos egekben vannak, de szerencsére lehet találni kitűnő szakembereket akik korrektebb árazással dolgoznak. Nekem gyakorlatilag csak az időszakos szervizek voltak és a legnagyobb gondom a tompított fény makacskodása volt...ez nem is olyan rossz egy 8éves motortól.
A benzintank helyén levő tároló "gödör" nagyon praktikus azonban az emiatt oldalra került tankolónyílás miatt pl macerás nyeregtáskat tenni rá. Pedig ideális utazómotorként is és nem csak városi/elővárosi ingázásra, hiszen nyugis de nem sporolós közlekedéssel olyan 3,5 literes fogyasztást produkál közúton. Autópályán, csomagokkal megpakolva, két személlyel ez 5 literre emelkedik.
Nekem egy ABS-es, markolatfűtéses változat volt és innentől nem is szándékozom olyan motort venni amelyekben ezek az extrák nincsenek meg. :-)
Ha egyértelmű negatívumot kell mondanom, akkor az a váltója. Fertelmesen hangos, nehézkes, lassú szerkezet, amit talán tolerálnék egy HD-n vagy valami más retró motoron, de nem ezen. Egy átlag japán vagy olasz motorról átülve, meglehetősen kiábrándító ez a viselkedés.
Amilyen váratlanul vettem, olyan váratlanul adtam is el, minden különösebb ok nélkül. Itt jött elő a BMW-k egyik előnye, hogy egész jól tartják az árukat!
Még egy apróság: összetartó kis közösség van idehaza az F650-esek körül : http://f650.hu/

Erre használta
utaztam

Javítanivalók
tompított vezetékezése makacskodott, műszerfal izzók kiégtek

Itt szervizelte
Dobos úr, perecíz, jó szakember

A beküldő 27 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: suraki

Beküldve: 2013. január 26.