Cagiva Mito 6,4 / 10

Cagiva / Cagiva Mito
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 3015
km óra állása az elején: 33000
vezetett km: 2500
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 4/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 3/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

A motort első motoromként vettem, mivel az A2 jogosítvánnyal vezethető sportmotorok száma, igen csekély, avagy túl drága, így esett a választás a Cagiva Mito Evo vagy az Aprilia RS-re.
Végül előbbi lett, egy szerencsés esetet követően, mivel az RS, amit meg akartam venni, hajtókaros lett.

Teljesítmény:
A motort, sokszor hasonlítják össze az Aprilis RS-sel, teljesen felesleges, a 2 egy és ugyan az, az az 1-2 lóerő pedig nem oszt, nem szoroz a Mito javára.
Általában 11kW-s forgalmival rendelkező 2 ütemű vasak, mely lóerőbe számítva 15-t jelentene, de teljesítményük 11000 fordulatszámnál 35 lóerő és 23 Nm nyomaték.
Ezek a számok nem mindenkinek mondanak valamit, ezért tárgyiasítva:
Dieselből az 1.6 HDI (130 lovas chipes gépeket) még megeszi, benzinesből a 2.0-val versenyre kel, motorok terén pedig az 500 ccm sor2, v2 4T modelleket még megeszi, de egy sor4 gixxer 400 ellen már max az első 40 méteren nyersz.

Kényelem, menettulajdonság.
A motor brutálisan kényelmetlen, egyszerűen a váz és a futómű kialakítás miatt a gép orrnehéz, így minél magasabb vagy, annál jobban nehezedik rá a testsúlyod a csuklódra. 50 km-enként egy kormányelengedős lazítás nem árt.
Magasság terén 185 cm vagyok, nem nekem való, de nincs más, kicsit groteszk a látvány, de legalább könnyebb letenni a térdem a kanyarban.

A menettulajdonságok jók, a futómű kemény, tehát inkább pályázz, jobb minőségű hegyi kalandok, stb, városba a kátyuk kikészítik a simeringet.
Könnyű döntögetni, de egy kockásra kopott gumival nehéz lesz.
Mivel a motor összvissz 120 kg menetkészen + én rajta, így vagyunk 200 kg-sak, de a szél így is ellenkormányzást kíván.

Konstrukciós hibák, és orvoslásuk.
1. Az olasz design eléggé jól kinéző virsli kipufogót ad a vashoz, amely nagyon közel van a gép testéhez. Ez még nem is lenne baj, de a hatalmas magyar rendszám a gyári tartóval pont a kipufogó előtt foglal helyet, és a füst, nedves vízgőz, szennyeződések, mind a sarkán gyűlnek össze, melyekből a víz és az olaj kiválik és egyenesen a gumi jobb peremére csöpögnek (plusz a mögötted lévő fehér motorral közlekedő sporttárs majd moshatja le a gépét emiatt).
Ha teheted, vegyél egy gyári rendszámtábla tartót, és pár hajlított lemez és csavarral a rendszámtáblát megemelheted és így a füst elkerüli a kipufogót.
2. A visszapillantók nagyon rossz helyen vannak. Azaz túl nagyok. Egy esést követően tapasztaltam ezt meg, hogy egy zakózás után először a visszapillantó ér le, az a fém tartót megnyomja, ami elcsavarodik a csavarkötésben, és ezzel a menetet is megfolyatja, eltöri a plexit, és a fejidomot. (Quadrokill).
Amerikában úgy is stílus a kormányvég visszapillantó, annak nem számít, mert inkább 10000-et fizetek, mint 35000-öt az esztétikai rekonstrukcióért.
A lyukakat pedig vagy elviszed és betömeted fényezővel, vagy áramlástant tanulsz és kis leszorító láthatatlan szárnyakat rögzítesz oda.
3. A hátsó fékmunkahengerre, ha hidraulikus féklámpa jelzőt szerelsz, akkor kell egy összekötő elem, amiben van tömítés, anélkül gáz lesz... A mechanikus meg nem sokszor működik.

Konkluzio:
A motort csak olyanoknak ajánlom, akiknek kb. 500 000-ük van, és A1, A2 jogsijuk, afelett inkább gyűjts tovább, árba pedig, ha lejjebb mész megszívod.
Ez a gép 9-11 ezerre lett méretezve (azaz a blokk), ergo, ha kevesebbel pörgeted, azt nem annyira díjazza, inkább a felső tartományban használd, neki ez a kímélés, úgy csak köpködni fogja az olajat hátul.
Csak jó állapotú modellt vegyetek, amelyről vannak számlák, ha nincsenek, akkor 310 fölé ne menjetek, inkább vegyétek meg, és azzal a leendülettel irány a szervíz, dugattyú, stb minden csere.
Én megjártam, alúl olvashatjátok majd.
Szerettem volna, egy részletes leírást anno, mikor kerestem, de nem volt, csak ilyen hablaty szöveg, remélem így tudok segíteni azoknak, akik Mito-t szeretnének.

Erre használta
hegy kanyarvadászat, pálya

Javítanivalók
Motor vételár: 260000
Motor átírás: 6-6 (törzskönyv, forgalmi), 15 vagyonszerzési illeték, 15 eredetvizsga, 8 kötelező biztosítás
Teljes újrafényezés 45000
Visszapillantók cseréje 5000
Hátsó fékmunkahenger (Ducatiről átszerelve) 15000
Fékbetétek cseréje, újraferodozolása 7000
Index relé 2000
Szervíz:
Dugattyú csere (teflonos vertexet ajánlom), gázbowden csere, karburátor pucolás, egyéb apróságok 90000.

VÁLTÓOLAJ (sokan kérdezik): AGIP 5W40 MOTO2 ! (2300 Ft/Liter, 8 dl kell bele)
MOTOROLAJ: CASTROL POWER RACING 2T (3000 Ft/Liter)

Itt szervizelte
www.motorszerelo.com - Hand by Suri - Surányi Zoltán - Gödöllő.
Fent leírtak alapján, megérte, szakszerű munkát végzett.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Lippi23

Beküldve: 2015. január 23.