Cagiva Mito 9,8 / 10

Cagiva / Cagiva Mito
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 10200
vezetett km: 6000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Cső mindenkinek!
Nekem van egy Cagiva Mito Evo-m ami forgalmi szerint 2000-es évjáratú de szerintem 1999-es.Amikor megszereztem a jogsit és eljött a motorvásárlás akkor RS és MITO között gondolkoztam és azért választottam a MITO-t mert külsőleg nekem jobban tetszik mint az RS,szerintem kicsit "kockább" és nekem személy szerint ez jobban bejön.Amúgy szerintem majdnemhogy egyforma a két motor sokan szidják a MITO-kat merthogy acélperselyes a henger és nem alumínium mint az RS,és mivelhogy acélperselyes könnyebben megszorul,ami szerintem nem igaz,sőt s szerelőm szerint se!Sokan mondják hogy kényelmetlen de szerintem nem vészes sokkal másabb mint az RS az tény de nekem kényelmes!A motor két személlyel is jól húz és még ha az utas is bedől a kanyarokban akkor kész élmény vele 2 személlyel menni.A motort 2006ban vettem és még a mai napig használom és eddig 7000-km-t mentem veleSzerintem megbízható,eddig csak a benzin fogyott ki idő előtt mivel nincs tartalék csak egy világító led ami nekem már akkor kivillan ha 5-6 liter van a tankban.A POWER szelep 7500-nál nyit és akkor megindul mint a vadállat.Az enyém 11200-ig húz,és ott leszabályoz (nem forog a pirosba).Egyenlőre azt mondom hogy jó választás volt a MITO igaz hogy kellett ré költeni de a "javítanivalók"-nál leírok mindent!Ha jóminőségű olajat adsz és nem pörgeted hidegen akkor még sokáig szolgál.Én először Castrol R2-t használtam ami sztem kiválló olaj,de aztán kb fél év után sehol nem találtam a környékben se motoros boltban se benzinkúton se direkt olaj szaküzletben úgyhogy áttértem a Repsol COMPETITION-ra.Amúgy nekem az a véleményem hogyha az van ráírva az olajra hogy full szintetikus 2T vagy 100% szintetikus 2T akkor nyugodtan meg lehet venni mindegy hogy Repsol Castrol Motul Agip...de ez csak az én véleményem.A végsebessége nálam 170 volt (vagyis az óra ennyit mutatott)sok helyen olvastam hogy 190 vagy 180 mondjuk ez áttételfüggő is.Mivel nekem az előző tulaj cserélt láncot meg lánckereket,és hátra nagyobbat tett két foggal mint a gyári,lehet hogy nekem ezért csak:) 170
A MITO előtt volt két robogóm Suzuki SEPIA,és egy Gilera RUNNER.Váltani amúgy tudtam mert mentem haverok motorjaival(Simson,RS 50,MZ ETZ 125)

Erre használta
Túrázni voltam vele egyszer kb 500 km-t tetünk meg haverokkal.Az én motorom volt a legkissebb:) de bírta a kiképzést olyan 110-120 körül mentünk!Pályán nem voltam még vele,inkább kisebb túrákon

Javítanivalók
Eddig dugattyút,gumikat,kuplungbovdent,és fékbetéteket cseréltem benne,amiket már amúgyis kellett volna de sajna kellett hengert is cserélnem mivel az előző tujala háttt.....(inkább nem mondok semmit)volt olyan kedves hogy télen nem tett bele fagyállót és szétfagyott a henger amit ülyesen megheggesztettek aluminium heggesztővel,ami végülis nem lenne baj mert csak a külesje pattant le de ennek a hengernek megsérült bellül a NICASILRÉTEGE is,meg a henger úgy nézett ki bellűről mintha a dugó nem le-fel járna hanem körben forogna és még egy lapát homokot is hozzáadtak volna,szóval igen karcos volt!Ekkor cseréltem légszűrőt is mivel úgy nézett ki mintha egy traktoré lenne,tele volt kosszal meg homokkalMeg egyszer nem működött a POWER elektronika mivelhogy oda 20 amperes biztosíték kell az én mocimon de a kedves előző tulaj beletett egy 3 ampereset ami hát kiégett:)

Itt szervizelte
Nekem egyik haverom ajánlotta,hogy vigyem Kiskunhalasra a Hondához mivelhogy jók a szerelők,megbízhatóak is és az alkatrészeket is be tudják szerezni!A szervíznél nem csak a dugót cserélték ki hanem leellenőríztek mindent!Lecserélték a váltóolajat,tettek bele fagyállót:),befújták és meghúzták a láncot,leellenőrízték a fékeket....stb.Egyszóval jól dolgoznak,én meg voltam elégedve velük és minden környékbelinek ajánlani tudom!A szerelő neve Flaisz Róbert.A dugattyú(Vertex)17200 ft volt a henger 35000(nagyon jó állapotú)a fagyálló 2835 ft,a gyertya NGK B9EG volt 1790 ft,a váltóolaj 1500 + munkadíj 4 óra 12000 ft!Így elsőre ha összeadod lehet hogy kicsit sok de a henger árát leszámítva 35000-re jön ki ami végülis nem tudom hogy sok vagy kevés mert nem tudom hogy ki mennyiért szervizel de én ezért a pénzért még kaptam egy teljes átvizsgálást is nemcsak egy dugócserét és mivel szakszervíz nem kókányoltak mint a vasárnapi szerelők akik még csak képen láttak dugattyút meg széthúzott blokkot!

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: roddi46

Beküldve: 2008. január 14.