Cagiva Elefant 125 7,6 / 10

Cagiva / Cagiva Elefant 125
gyártási év: 1986
lökettérfogat: 170 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 31712
vezetett km: 15000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Eszem ágában nem volt Cagivát venni, de szemtelenül jó áron kínálták. Megvétel után 2 héttel ledobta a láncot, kitörte a blokk oldalát, így muszáj volt szétszedni, ekkor kapott egy új csapágygarnitúrát, szimmeringeket, tömítéseket, dugót. Innentől 2 évig nem volt vele gond, akkor megint ledobta a láncot, feltekerte, a váltó befeszült, 2 fogaskereket összetört, a váltójavítással egy kalap alatt a főtengely is fel lett újítva, megint ment pár évet, bár ezután már én nem sokat használtam, csak amikor utassal mentem határba motorozni, inkább az "apa-fia endurózások" alkalmával volt elindítva, aztán hogy ne legyen unalmas, megint kitörte a blokkot.
Azóta áll, néha elindítom, de most nincs időm kibontani belőle a motort.
És a rövid története után magáról a motorról..:
Az ülése nem az a tipikus endurós, vastagabb a szivacsa, szélesebb, így egész kényelmes. Túlzottan erősnek,pörgősnek nem mondanám, viszont meglepően nyomatékos. Polini henger van rajta, és a blokk belsejében is van néhány módosítás, a főbb eltérések a gyárihoz képest a nagyobb főtengelycsapágyak, és a 4 mm-rel hosszabb löket. Váltója az összes motoromé közül a legfinomabb, kuplung nélkül is roppanásmentesen veszi fel-le az összes sebességet, fékei nem a legjobbak, de a célnak megfelelnek. Teleszkópjai könnyebb terepen kielégítőek, de durvább terepen dobál, ráz. Műúton stabil, végsebessége elég kicsi hátsó lánckerékkel 120 körül van, de a 6.-at sosem pörögte végig. Alkatrészt sajnos nem nagyon lehet hozzá kapni, inkább bontott dolgokból lehet építkezni.
Összességében egy nagyon igénytelen, nagyon hálás motor, soha nem hagyott cserben, ha elindultam vele valahova, egy alkalom kivételével haza is hozott. Nem versenymotor, de ennek megfelelő a fenntartása is, tekintettel arra, hogy nevetséges áron futnak, enni meg nem kér, na meg meg is érdemli, nálam örök kenyeret kapott.

Erre használta
Endurózás, lightos pályázás

Javítanivalók
Blokkfél hegesztése, ezen kívül csak a szokásos, kopóalkatrészek.

Itt szervizelte
Saját magam

A beküldő 16 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Csabi_senda

Beküldve: 2012. július 10.