CZ 125/488 7,6 / 10

CZ / CZ 125/488
gyártási év: 1984
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 5028
vezetett km: 10000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Amikor hozzám került volt több motorom is egyszerre, így nem nagyon foglalkoztam vele. Alkalmi vétel volt, éppen volt pénzem is. Tetszett a jó öblös hangja, jó kis alapnak tűnt. A Jawa-kat amúgy is kedveltem.
Aztán később elkezdtem vele közlekedni, semmire sem vágyott, csak keverékre, meg három szívatós rúgásra gyújtás nélkül, és már röffent is, hidegben, melegben. A külseje kicsit lepukkant volt, de elvitt bárhová utassal is. Azután egy tavasszal szétrobbantottam az egészet, mert kezdte kiverni a rozsda. Minden le lett csiszolva és szórógittel alapozva. Hátulra MZ teleszkópokat applikáltam előzetes felújításuk után, mert a régi jawa-é nekem rövid, könnyen felakadt, és a kipuff látta kárát egy-egy padkázásnál. Elöl is elég gyengécske volt a teleszkóp, kicsit mászkált az eleje főleg két személlyel fékezéskor, így belekerült egy 638-as jawa-é, amivel már gyönyörűen fekszi az utat. Persze így megemelkedett a motor hasmagassága is, ami egyáltalán nem gond, mert én sem vagyok alacsony ember.
Kapott szép festést, és hosszas kutató munka után szép állapotú echte csehszlovák Barum gumiabroncsokat. A gép építgetésénél az a cél, hogy ilyen vas akár a gyárból is kigördülhetett volna. Hátra van még motorblokk generál, de mivel könnyen-gyorsan beszerezhető hozzá minden, így ez nem lesz tortúra...

Összességében nagyon szerethető motor, könnyen alakítható, testre szabható, brutál hangja van, 80-al elmegy két személlyel is a világból, jól húz, és nekem megbízhatóan működött. Nagyon nem kellett hozzányúlni, ami baj volt, az is csak az én hülyeségem miatt.
Nem adnám el semmi pénzért. Ültem én már mindenféle motoron, volt is, keleti - nyugati, így az sem ész érv, hogy: " mert nem ültél még nyugati motoron..."
Egyszer kell ezeket kókányolás nélkül tisztességesen összerakni, és nincs velük baj.

A motorblokk rendbetétele után kapok egy teljesen hibátlan motort. A megbízhatóságát fokozandó a gyújtása elektronikusra cserélődik.
Eddig összesen -vételárral felhasznált anyagokkal együtt- olyan 80-90 ezret költöttem rá, a blokk generál ki fog jönni max egy huszasból, fúrással együtt. Érvényes műszakival, rendszámmal rendelkezik. Éves biztosítása 4-5ezer forint között szokott lenni.

Aki kis pénzért akar magának egy értelmes motort, ne sajnálja rá az időt, és ne a kókánymesterekkel foltozgassa a faluvégén, hanem keressen fel olyan embert, aki örömmel foglalkozik ilyen gépekkel, és résen van az elérhető alkatrészeket, megbízhatóságot növelő tuningok terén.

Erre használta
Túrázni, vagy csak úgy motorozgatok.

Javítanivalók
eldugult a karbi, elhasználódott a lánc, egyszer kiakadt a fesszabályzó.

Itt szervizelte
Jó magam, és
Elek Szabolcs
Gyönyörű festő munkát végzett, gyors és precíz, egy hét alatt szét-összeraktuk, komplett csiszolással-festéssel.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Rastapeti

Beküldve: 2012. május 20.