Daelim VT 125 Custom 9 / 10

Daelim / Daelim VT 125 Custom
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2014
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 6177
vezetett km: 3400
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Első rendszámos motom, amivel megleptem magamat 17. születésnapomra. Eleinte Cagiva Mito-t akartam venni, de lebeszéltek róla, mondván kezdésnek elég a 4T. Nem bántam meg a vételt, mert kezdő motornak tökéletes volt, most jött el az ideje, hogy váltsak egy Aprilia RS 125-ösre.

A motor JÓ tulajdonságai:
Sosem hagyott cserben, nem volt a motorjával semmi gond. Összvissz egy kötelező olajcserén esett át még a nyár előtt, illetve kicseréltem a műszerfalban az égőket, mert az idők során kiégtek. Kinézetre elmondható, hogy nem olyan, mint egy tipikus 125-ös "postásmotor". Tudjátok... Yamaha SR 125 és társai. A váltója is meglepően jó volt, egész könnyen kezelhető. Fogyasztása több, mint ideális egy középiskolás számára, mivel 2,5 - 2,7 liter / 100 km-es fogyasztást könnyű finanszírozni.

A motor ROSSZ tulajdonságai:
Sajnos a teljesítményét hamar megszokja az ember és "kinövi"a motor. Bár 2 személyre van vizsgáztatva, nem nagyon alkalmas az utas cipelésére, mert a maga 14 lóerős teljesítménye nem épp erre lett kitalálva. Városon belül még oké (igaz a meredekebb emelkedőket kerülve), de amint kiérünk a városból, csak sorra előznek meg a kocsik. 75 km/h-t tudtam kicsiholni a motorból, hogy utas is volt mögöttem, de ezt is csak nyélgázon. A sebességmérője több, mint pontatlan, mikor 50-et mutat, akkor csak 41 km/h-val megyek. És ahogy megy feljebb a mutató, annál többet csal.

Pár adat a motorról:
125 ccm
10 kW (14 Le)
egyhengeres, léghűtéses
max. sebessége: 100 km/h
fogyasztása: 2,5 - 2,7 liter / 100 km
2 személyes
saját tömeg: 159 kg
együttes tömeg: 337 kg

Erre használta
Iskolába járás, városban cikázni, rövidebb (150-200km-es) túrák.

Javítanivalók
Olajcsere, műszerfalban lévő égők cseréje.

Itt szervizelte
Otthon faterral.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: -Amstaff-

Beküldve: 2015. május 20.