Derbi Senda 6 / 10

Derbi / Derbi Senda
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 4000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 3/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 4/10
megérte-e a vételt: nem

Azért ezt a motort vettem, mert mindenképpen endurot akartam, és ebben a kategóriában ennyiért nem volt jobb.Rosszat sehol nem olvastam róla.Hirtelen fellángolás volt, mint utólag kiderült életem eddigi legnagyobb hibája.Mikor elhoztuk minden jónak tűnt.Esztétikailag nagyon szép volt, mikor eladtam akkoris.A derbik kinézete nekem alapból is nagyon bejött, de ez különösen szép volt.Motorja erős, 6os váltóval hamar felpörög, hangja is szép volt.80at simán ment, szinte bármilyen terepen elmentem vele.Fogyasztása nevetséges volt, túrázva 2.8(!) liter 70es átlagtempónál.Mellette szól még az is , hogy mindig indult.Motoroztunk -7fokban is, 2. rugásra akkor is pöfögött.Tolnom 2x kellett, először csak a benzin fogyott ki, a másodikból viszont egy 70ezres felújítás lett...Bármi nyüge volt (ugye valami MINDIG volt) , ott nem hagyott sehol.(előbbi 2őt leszámítva).Ezért is adtam megbízhatóságra 1 helyett 3 pontot.Fél évig használtam gond nélkül, utána csak szenvedés volt.Minden pénzemet elvitte, és SOSE volt teljesen jó.Nálam töltött 2 éve alatt kb. 5évet öregedtem.Minden ismerősöm csak röhögött rajtam.A vételt ezek után értelemszerűen nem érte meg.Az új tulaj viszont már egy jó motort vett át tőlem, panaszt még nem hallottam.(Remélem nem lesz vele gondja, nem kívánom senkinek azt amin átmentem vele).Ugyanakkor sok örömöt is okozott, elvégre ezen tanultam meg igazán motorozni.Megjártuk vele a bakonyt is, sehol nem akadt el.Összességében egy teljesen jó motor lett volna, ha nem lett volna szar.
OLYAN EMBERNEKNEK AJÁNLANÁM AKIKNEK SOK A FÖLÖS PÉNZE, ÉS MÉG NINCS ELÉG ŐSZ HAJSZÁLUK.Nekik nem fog csalódást okozni...

Erre használta
endurózás könnyebb terepen, városban rohangászás, kisebb túrák.

Javítanivalók
Álltalános dolgokat nem sorolnám ide (olajcsere, fékbetét stb)
Tényleges javítanivalók:
-Első körben komplett motorgenerál (hengerszett, csapágyak, tömítések, kuplung,hajtókar csere, főtengely felújítva) ez kb 70ezrembe fájt.
-olajpumpa kifingott, az új 30ezer lett volna tehát úgy maradt.
-km óra alapból nem mért
-állandó elektronikai gondok
-állandóan beázott a gyújtás
-féknyeregben dugattyú csere
-első fékből elszállt a nyomás a légtelenítő csavar mellett
-első telószimeringek
-kuplung bowdenem is elszakadt
-a blokkon lévő kuplungfeszítő pöcök is letört(rejtély hogyan...)
-csavarokat hullatta az idomokból
-6.odikat minden második váltásnál kidobta
-kipufogó az illesztésnél szétcsúszott és kifújt.(rejtély hogyan)
-vízpumpaszimeringet is cserélni kellett, de már a tengely is cserés volt
-karburátorban minden tömítés cserélve lett

Itt szervizelte
Kisebb dolgokat itthon csináltok, komolyabbakkal szerelőhöz vittem.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Tom90

Beküldve: 2010. augusztus 24.