Derbi Senda X-Race 7,2 / 10

Derbi / Derbi Senda X-Race
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 5700
vezetett km: 273
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Amikor megszereztem a jogsimat, egy gyors, terepen is használható endúróra gondoltam. Egy barátom egy hónappal a motor vásárlása előtt kapta meg Aprilia RX 50 típusú, 2008-as évjáratú motorját, amelyet sokszor kipróbáltam, de nem tetszett: lassan vette a fordulatot, a hangja pedig erőtlen volt. Ráadásul 200 ezer forintból gazdálkodhattam, amiből jó RX 50 nem jött volna ki. Egy ismerősöm pont váltott egy 125-ös KTM-re a Derbi Senda X-Race-ről, amelyet kipróbáltam, és azonnal megvettem baráti áron, 155 ezer forintért. A motort nyúzták rendesen, de 1-2 kopottas alkatrész cseréjével újra stabil, erős motort kaptam. A kis gépezet a felújítás után 10 lóerőt teljesített, ami keményen hajtotta a motort. Egyébként nagyon könnyen kezelhető, ideális kezdőmotor (habár én 10 éves korom óta Simsonoztam), de ha már bátrabb vagy, akkor is nagyon sok élményt szerez. A terepet is bírja, sokat használtam könnyű és közepes terepen, de persze nem krosszmotor. A legnagyobb hátránya, hogy hazánkban nincs hozzá túl sok alkatrész, nagyon nehéz találni, de az interneten sincs bőség Senda alkatrészekből. A megbízhatósága jó, de nem kiváló, mert habár nekem egy év alatt nem szerzett sok kellemetlen meglepetést, de az alkatrészek erős használat esetén gyorsan kopnak. Megemlíteném még, hogy egy kis tuninggal (az enyém 70-esre kifuratott, sportdobos stb.) odapörkölhet még a 125-ös motoroknak is. Ha megint 50-es motort vennék, biztosan ezt venném.
Tehát egy rövid összefoglaló.

+

-Gyári állapotában is erős
-Jó hangja van
-Megbízható
-Jól irányítható
-Terepen is megy
-Jó áron kapható
-Keveset fogyaszt

-

-Alig van hozzá alkatrész
-Kopó alkatrészek
-Sok sérült példány eladó mint "jó állapotú" motor - ALAPOSAN MEG KELL NÉZNI VÉTEL ELŐTT!

Erre használta
Suliba járás, Terepezés, 1-2 hosszú túra (Balatonszemes-Veszprém, Balatonszemes-Budapest)

Javítanivalók
-Sebességmérő spirál elszakadt
-Világításkapcsoló (kontakthiba)
-Gázbovden (kiszakadt)
-Légszűrő (csere)

Itt szervizelte
Otthon, én és néhány haver, a légszűrő miatt egyszer szervizbe ment. A légszűrő akkor már sportlégszűrő lett (itt indult be a Tuning-biznisz), így az drága volt, minden más olcsó.

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: TheAlexFindley

Beküldve: 2012. augusztus 20.