Derbi Senda X-Race 7,4 / 10

Derbi / Derbi Senda X-Race
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 2547
vezetett km: 16800
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

2010-ben, ismerőstől vettem ezt a szép kis Derbit, mert egy
barátomnak lett egy új Aprilia RX 50-ese, és úgy hallottam, ez olcsóbban kb ugyanazt tudja, aztán kipróbáltam és megtetszett. Nem volt benne már fojtás, de amúgy gyári. Kb 4 hónapig nyúztam mindenhol, durva földesen is amit úgy-ahogy kibírt, meg suliba járásra, túrázásra. Amint eljött a nyár, sokszor mentem vele erdőbe, meg hosszabb túrákra. Ekkor jöttem rá, hogy úgy 90-100 km-nél többet egy huzamban nem lehet vele menni, meg kell állni. A fogyasztás 3-4 liter volt, szerintem ez tűrhető, a Simsonom többet evett. Az utazósebesség 80-85 km/h, alattam a 100-at is viszi (80kg). A gyorsulása jó, 3500-4000 felett nagyon meglódul, sok 125-ös járgánnyal is lépést tart.
Aztán egyszer letört a berúgókar. Nem estem vele nagyot soha, kisebbet is csak kevés alkalommal, egyszerűen csak be akartam rúgni mire letört. Egy Aprilia RX berúgóját szerkesztettem rá, behajtani nehézkes de be lehet - gyárit találni nehéz. Aztán csak a kiégő fényszórót, meg egyszer a fejidom gumírozását csináltam meg, most egy hónapja letört a váltókar - ebből rendeltem gyárit, de még nem jött meg. Úgy látszik, ezek a karok gyengék.
A futóművet állítani nem lehet, erre készüljenek fel.
A telók amúgy kemények, és kevés a rugóút, ez terepen rossz, de legalább megtanít, hogy ne ülj rajta terepen. Máshol meg, mint mondtam, 100 kilométert simán lehet menni vele egyszerre.
Mivel nincs benzinszintjelző (ha jól tudom más Senda modelleken van), csak egy kis lámpa ami jelzi ha már alig van benne, egy kis üveg benzint tartottam magamnál túrákon pluszba - és 1-2 alkalommal megérte.
Az irányíthatóság bámulatos, mindig kiszámítható, a fék nagyon jól adagolható, habár a hátsó iszonyú gyenge.

Minden kezdőnek, első motornak ajánlom, de akárki másnak is, aki szeret túrázgatni, de nem akar egy izomgépet venni.

Erre használta
Suliba járás, túrázás,

Javítanivalók
Váltókar csere, berúgókar csere, fejidom gumírozás, izzók cseréje

Itt szervizelte
Itthon, garázsban.

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: TheAlexFindley

Beküldve: 2013. január 6.