Gilera MX1 7,4 / 10

Gilera / Gilera MX1
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 14500
vezetett km: 6000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Sziasztok!
2004 telén egy nagyon ritka motor került a tulajdonomba. Nem tudtam róla semmit de azonnal beleszerettem a hangjába. Eleinte kicsit tartottam tőle, mert éreztem, hogy többet tud, mint én. Előtte Simson-om volt.
A gép sok technikai előnyt hordoz magában a többi 125 ccm-es géphez képest. A kipufogó gyárilag az ülés alatt van elvezetve és a benzin tank is a blokk alá került, ahonnan egy benzin szivattyú szívja fel az üzemanyagot a karburátorba. Így ki lehetett alakítani egy nagy méretű csomagtartót a klasszikus tank helyén. Ebben van az akkumulátor és a légszűrőház, de ezek mellett is befér egy sisak és a gyertyához is könnyen hozzá lehet férni. A km óra 180-ig van skálázva és a fordulatszám mérő pedig 10000-től vált pirosra.

Szóval teltek múltak az évek és pár ezer km-t megtettem a gépel. Nagyon megkedveltem, mert sok jó tulajdonsága van. Kezdjük a futóművel: nagyon stabil a nagy sebességű kanyarokban is bár egy kicsit keményre van hangolva. Fékek: remekül fognak és jól adagolhatóak. Az olasz gépeken jó futóművek és fékek szoktak lenni. Aztán a blokk: alacsony fordulaton 3-4 ezertől már használható erő van benne, de 7-8 ezres fordulaton nagyon erős. A power szelep érzésem szerint 6500 körül nyit és onnantól előjön az igazi ereje. Hangosan ordít és hirtelen megindul. 90 km/h-nál kevesebb mint 6 ezret forog 6. fokozatban, így elég jó fogyasztást lehet kihozni. Ha nem tépi az ember a gázt akkor simán eljár 4 literrel 100 km-en. A kényelem is elég jó rajta, magas vagyok de így is kellemes az utazás vele, mert magasított csutka kormány van rajta. Az ülés jól a helyén tart és nem túl kemény.

Negatívum, hogy a benzin szivattyú elektronikája nem túl megbízható az én gépemben, de ezt egy szerelő simán megoldja és nem is túl drága. Valamint nehéz hozzá alkatrészeket beszerezni.

Összességében nagyon megbízható, télen-nyáron hidegen és melegen is pöccre indul. Szép mély és tiszta hangja van, nagyon erős és keveset fogyaszt. A fomája pedig öreg kora ellenére is nagyon szép. Igazi olasz remekmű. Kipróbáltam már néhány japán gépet is, de valahogy nem hozták azt az élményt. Én 140-el mentem vele, de még volt benne. Kb. 150-160 km/h lehet a végsebessége. Főleg túrázásra használom és mindig örömmel vezetem. 6 év után sem untam meg. Vigyázok rá, hogy sok-sok ezer km-t tehessek meg az én öreg Gilera-mal.:) Mindenkinek ajánlom ezt a gépet aki valami különlegesre vágyik, mert ebből nem szaladgál 100 és 100 az utakon.

Széles útat mindenkinek!

Erre használta
Főleg túrázás, időnként munkába járás.

Javítanivalók
Első és hátós fékek kopásból adódó hibái, benzinszivattyú elektronikája.

Itt szervizelte
Kunadacson Bálint Lászlónál, remek munkát végzett.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Laligator

Beküldve: 2010. április 18.