Gilera RC125 8,2 / 10

Gilera / Gilera RC125
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 13210
vezetett km: 6500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A 2008 - as évben sikerült eltennem néhány darab húszezrest , ezért elég sokat gondolkodtam, hogy kellene vennem egy motort . De milyen motort is tudnék 16 éves fejjel venni 220 ezer forintból ? Fogalmam sem volt , mire hosszabb átgondolás után rájöttem , nincs olyan motor ami nekem jó lenne . Legyen olasz , legyen egyszerű és megbízható , legyen erős , A1 - jogosítvánnyal vezethető , legyen egyszerre sportos és túrázni való , ha kell száguldjon , ha kell terepezni lehessen vele keményen , és ne legyen annyira ismert . Ilyen létezik ? Ekkor olvastam a totalbike-on a GILERA RC 600 nagytesó tesztjét , és mondanom sem kell , rögtön szerelembe estem , és meg is vettem a kistesót , egy gyári állapotú 125 RC - t , 13 ezer ( ! ) km - rel . Az évjárata 94-es, ami egy kicsit meg is látszik a fényezesen, mivel van egy pár karc rajta. Ez viszont nem zavar engem, mivel nekem motorikusan kell, hogy jól szerepeljen. 6000 km-t tettem meg vele , úton , erdőn , hóban , sárban , és soha semmi gondja nem jelentkezett , kivéve , hogy forralta a vizet , mivel a termosztátja nem a gyári volt hanem valami olcsó maszek gányolás , de miután ki lett cserélve a gyárira , ez megszűnt . Benzinproblémáim nem nagyon voltak vele , nyélen tépve sem evett 5 liternél többet , de szépen járva 3,5 literrel is elmegy . Ha tankoltam bele 5 litert , az már elég volt egy jó hosszú városi bohóckodáshoz . A futóműve nagyon jó , könnyen kivasalja a kátyúkat és a traktornyomokat is . A teljesítményére nem lehet panasz , jól viszi a 31 ló , kis hengerűrtartalomhoz képest elég nyomatékos a motorja , nem szükséges állandóan pörgetni . Jól dolgozik benne a 31 paci, ami a power jó beállítása esetén elég egyenletesen jön meg a motorból , nem kell nagy meglepetésekre számítani . Ami külön említesre méltó, az a kényelem, mivel nem fárad el rajta az ember , nekem 150 km off road túra után is semmi fájdalom nem jelentkezett . Reggel, délben, este pluszban minuszban egyetlen rúgásra beindul . Bár túra enduro , de off-road utakon nagyon jól muzsikál, merem állítani hogy kemény terepen is megállja a helyét , de off road használatát inkább könnyebb földutakra javaslom , mivel nagyon könnyen el lehet vele taknyolni ill . eldőlni ( nekem 6 X sikerült ) , mert nagy a súlya és magas . Városi használatra tökéletesen alkalmas, jól lehet manőverezni vele a sűrű forgalomban is . A gyárilag brembo fékek eléggé jók, legalább is én nagyon megvagyok elégedve velük , elől két, hátul egy dugattyús féknyergek működnek .
Olasz létére sok japán csemege van benne ( pl . denso elektronika ) , így nem kell félni a megbízhatatlanságától sem . Noha lényegesen kevesen foglalkoznak ezzel a motorral , én nyugodtan ajánlom bárkinek , nem fogja megbánni .

Erre használta
közút , terep , túra

Javítanivalók
- Termosztát

Itt szervizelte
Otthon

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: koszegiantal

Beküldve: 2012. március 1.