Gilera RC125 7,8 / 10

Gilera / Gilera RC125
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2015
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 28720
vezetett km: 1400
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Életem első motorjának vettem, nem volt sok pénzem, de mindenképp rendszámos 125cc endurot szerettem volna, és ez közel is volt, és rendkívül jó árban volt, ezért erre esett a választásom.

Jó tulajdonságai: Egészen kényelmes, és nagyon tetszik benne, hogy brutál magas. Ebben a kategóriában ennél magasabb motort még nem láttam, és ez is plusz pont a kényelemhez, ugyanis nem vagyok én sem egy alacsony darab. Mindenkitől azt hallottam, hogy az életbe nem fogok alkatrészeket találni hozzá, hát tévedtek! Ugyanis, eddig bármi kellett hozzá, azt másnapra már postázták. Gyári láncszett van benne, emiatt a végsebesség nem annyira nagy (100-110), de cserébe nagyon durván gyorsul. Gyári kipufogóval a hangja is nagyon jó, nem túl hangos, de azért nem is egy halk szerkezet. Ami a technikai részét illeti, a motorja elnyűhetetlen, gyárilag is hatalmas erő van benne, amit még lehet növelni. Rendkívül jó teleszkópjai vannak, a legnagyobb gödörbe is szándékosan beviszem, csakhogy élvezzem a rugózást. A fékek zseniálisak, elöl egy viszonylag kicsi tárcsás brembo van, de úgy orra lehet vele állni, hogy csak na.

Rossz tulajdonságok: A burkolata iszonyat törékeny, én egy kicsit ránehézkedtem, hogy kinyithassam a kaput anélkül, hogy leszálljak a motorról (Tudom, lusta dolog), és máris egy 5 centis repedés lett rajta. A kuplungja elég kemény, nehéz vele finomkodni, főleg egy kezdőnek, de meg lehet szokni. A lámpái iszonyat sz*rok, már keresem is az alternatívákat ezek helyett, mert sötétbe életveszélyes vele menni, egy fejlámpával többet ér az ember.

Erre használta
Terepeztem vele, gumi csere óta túrázgatok, később iskolába fogok vele járni.

Javítanivalók
Első lánckerék elkopott, csere.
Kuplung kart kormányhoz fogató részének elrohadt a csavarmenete, ezért lifegett a bowden, csere.
Berugókar el volt görbülve, csere.
Lánc el volt kopva, csere.
Akksi régi volt, csere.
Kábelek szörnyen néztek ki, azokat átnéztem, megcsináltam őket.
Motor fulladozott, ezért szétszedtük a karburátort, patyolat tiszta volt, az úszókon kellett állítanunk.

Itt szervizelte
Apukámmal szereljük otthon, amíg csak lehet. Ő ért hozzá, én meg eltanulom tőle :D. Az alkatrészeket mind a Gerecsétől rendeltük, a feljebb látható alkatrészek összesen voltak kb. 25 000Ft, abból az akksi volt 8000, lánc 11000.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Gofriharcos

Beküldve: 2015. április 7.