HJC FS-10 5,3 / 10

HJC / HJC FS-10
HJC FS-10
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2007
minőség: 3/10
kényelem: 10/10
strapabírás: 6/10
összességében erre értékete: 2/10
megérte-e a vételt: nem

Vettem egy HJC FS-10 sisakot.
A típus jelzés F és S betűi közül kifelejtettek egy O betűt!

Az elsőt Szeptember 13.-án vettem, 14.-én már vittem vissza. Az volt vele a probléma, hogy nagyon huzatos és szélzajos volt.
Az üzletből az eladó felhívta az importőrt, hogy találkoztak-e már ilyen panasszal? Azt a választ kapta a hölgytől, hogy már volt ilyen panasz, és az a probléma forrása, hogy a plexi nem zár rendesen. Természetesen kicserélik a sisakot.
17.-én bevittem az üzletbe a sisakot dobozában, hogy elpostázzák az imortőrnek.
21.-én telefonáltak, hogy megjött az új sisak. Hamarabb, mint vártam. Nagy öröm, indulás a sisakért. Átvettem az új sisakot. Ez már más szériából való, mert nem dupla D gyűrűs, hanem csatos. Ez nem is baj, mert a csatot jobban szeretem. Örömmel látom, hogy a plexi rendesen zár. Hát akkor próba. Ez már sokkal jobb, mint az előző, de ez is huzatos és szélzajos.
A huzatosságot úgy kell elképzelni, hogy ha bent van a sisakban az orrmaszk, akkor kb.

100km/h környékén már a szemet zavarja a huzat úgy, hogy minden szellőző, és a plexi is le van zárva.
180km/h-nál pedig már kicsordul az ember könnye a huzattól(Naked motorom van). Az előző hibás sisaknál ez már 120-140 között bekövetkezett.
Ha ki van véve az orrmaszk, akkor nem zavaró a szemnél a huzat, de akkor az ember szájánál és orránál lehet érezni, hogy jár a szél a sisakban.
A másik dolog, hogy nagy sebességnél húzza a fejemet felfelé, és hátra.
A beépített napszemüveg mechanikája pedig rossz úton zörög.
Az utóbbi két "hiba", inkább sajátosság, nem is zavar különösebben, csak a huzat és a szélzaj ne lenne.
Miután többször próbálgattam az új sisakot, és az előző 7 éves, olcsó kategóriás Nolan N
60-as sisakomat felváltva, arra a következtetésre jutottam, hogy vissza viszem a sisakot, és visszakérem az árát.
A 7 éves Nolan sisak nincs olyan szélzajos, és a huzatot sem ismeri, pedig már egy kicsit ellágyultak az arcpárnái a mindennapi használattól.
Az átvétel után kb. 1 órával később visszavittem a sisakot.
Nem részletezem, de a sisak még mindig nálam van. Ezt használom.

Egyébként azzal a szándékkal mentem vissza az üzletbe, hogy ha visszakapom a vételárat, akkor veszek egy Nolan sisakot. Mindegy. Nem nagy tragédia, majd megszokom, és ha nagy ritkán gyorsan akarok menni, majd kiveszem az orrmaszkot.

És hogy ne csak panaszkodjak, vannak jó tulajdonságai is a sisaknak.
Ami megfogott benne:
- kegyetlenül jól néz ki, főleg ebben a matt fekete színben
- kivehető, mosható bélés
- karc és páramentes plexi
- beépített napszemüveg

Ami a gyakorlatban derült ki:
- nagyon stabilan áll a fejen, nem lötyög egy picit sem, még talán túl szoros is
- alulról nagyon jól zár, kizárja a motor zaját.
(Ezért is érdekes, hogy mitől lehet huzatos, és hogy jött be a darázs?)

Mégegyszer nem veszek HJC-t.
Ismerek olyan embereket, akik meg vannak elégedve olcsóbb HJC sisakjukkal. A vásárlás óta sikerült találkoznom egy volt kollégámmal, aki szintén FS-10 sisakkal ugyanazt tapasztalta, mint én. Valószínűleg, ha előbb beszélgetünk erről, akkor úgysem hittem volna neki.

Kár, hogy nem lehet a sisakokat vásárlás előtt kipróbálni "üzem közben".
Tudom, hogy ennek nagyon sok akadálya van, de azért jó lenne egy ilyen lehetőség.

Problémák
Zajos, huzatos, bejön a por, és a darázs, amikor minden le van zárva.
Ilyen a Nolan-nál nem fordult elő a 7 év alatt.

----------------------------------------------------------
Levél a forgalmazótól:

Az ügyfél még anno emailen jelezte a gondját nekünk, és kiderült, hogy nem volt tisztában a sisak pontos használatával, egy szélterelő elemet nem rakott a helyére. Mivel a szélterelő pontos helyét sokan félreértelmezik (a leírása nem sikerült tökéletesre a füzetében), nem hibáztattuk érte, sőt, emiatt az ügy miatt részletes fényképes installáció bemutatót publikáltunk a neten.
Ez a link: http://www.hjc.hu/fs10/index.html

A közvetlen kommunikáció után az ügyfél elégedettségére megoldódott a szélzaj.
Ugyanakkor jeleztük neki is, és mindenkinek itt és most: Bár a sisakok helyes méretválasztása a legfontosabb, de: tőle is, illetve mástól is elfogadtunk és a jövőben is elfogadunk akár helytelen méretválasztás miatti csereigényt, vagy sisak visszavételt is!
Ez szerintünk elég barátságos eljárás.

Az ügyfél ezt nem kérte, mert megoldódott a gondja (ha mégis kérné, bármikor megteheti).
Az FS10 sisakból 2007-ben mintegy 400 db-ot értékesített a HJC hálózat, rendkívül alacsony reklamációs problémával.
Ha tehát bárkinek gondja van a HJC sisakjával, forduljon a kereskedéshez, vagy hozzánk közvetlenül.

Ez a levél publikus, fórumra kihelyezhető.

Köszönöm a figyelmet, és balesetmentes motorozást kivánok

Demeter Domokos
ügyv.
HJC Magyarország
Tel: 06-12810535
Email: info@hjc.hu
----------------------------------------------------------

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: csobaikaresz

Beküldve: 2007. december 12.