Honda CBR919 9 / 10

Honda / Honda CBR919
gyártási év: 1999
lökettérfogat: 919 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 32000
vezetett km: 14000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte egy 87-es FZR1000-em volt és gondoltam jobb lesz lecserélni egy fiatalabb és megbízhatóbb:-) darabra.Így esett a választás a FireBlade-re.
Jó tulajdonságai szerintem:
-még mai szemmel is jól néz ki
-megbízható,kiforrot,erős motorblokk
-viszonylag kis fogyasztás(de ez jobb csukló függő:-) 4,5-8liter
-minőségi elemek:Nissin,Showa
-olajat nem eszi lásd pl:Fzr(tapasztalat)
-elől hátul teljesen állítható futómű
-jól pakolható túrázáskor:tank és nyeregtáska,hátsó ülés alatt 2 dobozos sör is elfér:-)
-kis hozzáértéssel és szerszámmal otthon szervizelhető(vezérműlánc,láncszett,teleszkóp szimering,olaj,gyertya,szűrők,fék csere,még a szelephézag állítás és a kuplunglamella csere is.)

Negatívumai:
-ma már sajnos nem gyártják pedig szívesen vennék egy null km-es darabot.
-az a fránya vezérműlánc szokott zörögni a legtöbb darabnál de cserével vagy a feszítő spanolásával megoldható a probléma.
-kuplunzörej(lamellák kissé be vannak verődve a kosárba.
-karbisor nagy erőszak árán sem akart lejönni hogy szétszedjem.
-viszonylag drága gyári alkatrészek,de az utángyártottak elég kedvező árúak
-teleszkóp szimering a téli állásban megadta magát
-16"-os elsőkerék miatt kevés a gumi választék de ha az ember jobban körülnéz nem vészes a helyzet(pályagumi nincs nagyon hozzá)
-kis szélvédelem,ami sport vagy túra plexi cserével orvosolható.
-hátsó lengőkar koszolódik a láncsrpay-től.
-idomcsavarok hajlamosak a kirázkódásra és ezek nagyon drágák
-nincs rajta gyári felfogatóhely bukógombának,fúrni kell az idomot.

Mindent egybevetve a jó tulajdonságai mellett Neki is vannak rossz tulajdonságai,de azt hiszem ezért is szeretjük őket.

Erre használta
túrázás,mindennapi használat

Javítanivalók
kuplunglamella,teleszkóp szimering,láncszett,vezérműlánc és feszítő,szelephézag állítás.
szokásos szerviz

Itt szervizelte
Otthon
-RK-láncszett:32e
-D.I.D.vezérműlánc:12e
-Honda feszítő:16e
-Honda szelepfedél tömítés:6e
-Ngk Irídiumos gyertyák:10e
-teleszkóp szimerig és porvédő:9e
-Honda első fékbetét:15e
-EBC kevlár kuplunglamellák:15e
-Michelin Pilot Sport elsőgumi:29e
-Metzeler Sportec M-1 hátsógumi:30e
-Puig füstszínű sport plexi:17e
-Gianelli karbon sportdob:30e
Olajak:4liter
-Castrol ActEvo(ez nem jött be):6e
-Repsol Racing:10e
-Igol ProPuls Racing:12e
Szűrők:
-Olaj HifloFiltro:1,6e
-Levegő HifloFiltro:8e

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: LakiGyula

Beküldve: 2009. december 18.