Honda NSR125R 7,4 / 10

Honda / Honda NSR125R
gyártási év: 1995
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 23000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 3/10
megérte-e a vételt: nem

Kalandom az NSR125-tel. Robogót cseréltem vele ráfizettem még.
Hazahozva esett az eső , a 6.sebességben erőtlen volt a gép, meg le is állt többször is a 80km es úton. Voltak problémái az alapjárattal elvittem beállításra-kiderült nem gyári porlasztó van rajta hanem valamilyen gagyi- kisebb torokátmérőjű. Kicserélték Dunakeszin 35000ft --na jó lehúztak. Kezdődött is a kálvária. Lánc csattogott bukkanóknál - feszíteni kell kicsit jobban rajta meg is tettem de még akkor is csattogott. Utána láncot is cseréltem , de végül rájöttem hogy műanyag van ott alul ahol a lánc odacsapódna a fémhez és a műanyag borítás akadályozza meg ezt a zajt és az a műanyag idom nekem épp ott hiányos.
Már megvételkor is csörgött a gép az eladó azt mondta a power szelep csörög—én ksi naív elhittem. Később szétszedtük kíváncsiságból a hengert kiderült dugót kell cserélni. Na újból jó kis 30000ft-os kiadás + a nicasilos henger hónolása 5000ft +munkadíj 10000ft. Jobb lett a gép de még mindig csörgött mint állat, nosza fel kell újítani a csapágyakat . Főtengely csapágyak+ összes csapágy cseréje, hadd legyen jó nehogy már egy két csapágyat nem cserélek ki és amiatt marad rossz. Csapágyár 45000ft+szerelés 20000ft. Hozzáteszem én is kíváncsi voltam a szerelésre jó haveroma a szerelő aki csinálta, ott voltam vele néztem 3 napot csinálta szét-összerakni. Iszonyat fárasztó és nehéz szerelni. Összerakja a szerelő --na erre akad a sebváltó. Én erre még egyszer nem akarom szétszedni eljárkálok vele így. Pláne a szerelő haverom már nagyon unta és nem akartam megsérteni hogy nem tudja normálisan összerakni---hogy rakja össze még egyszer. Inkább vettem egy használt komplett motoblokkot 40000ft ért na mondom ezt egy az egyben felrakja a szerelő ez már csak jó lesz a használt blokkot meg kiárulom ugyanannyiért.
Ebből is szívás lett egy teljes nap szerelés mikor az olajzást nézzük hát nem jó az új blokkban , na mi lehet hiányzanak belőle az olajzás fogaskerekei. Kedves eladó nem említette ezt a tényt. Nosza régi blokkból olajzó fogaskerekek ki be az újba . node probléma a meghajtója a kupplungon nem ferde fogazású , le a kupplungot össze vissza csereberélni őket.
Motorblokk csere után forgalmi törzskönyv csere +műszaki viszgálat = 6000+6000+2000 ft
De a gépet még mindig erőtlennek érzem maximum 120km/h a végsebesség 12000-es fordulatnál. Na karbivizsgálat, kiderül kisebb a főfúvóka mint kéne 95-ös van benne 135-ös helyett. Most már találtam egy hozzáértő szerelő srácot ő belőtte a karbit kicsit jobban is ment , de végsebességgel nem voltam elégedett mert 120km/h nál többet már nem ment gyilkolva se nagyon. Még mindig csörgött—a szerelő srác azt mondja ha alapjáraton csörög akkro hajtókar probléma. Ha még azt is kicseréltem volna talán jó lett volna . Annak a költsége lett volna 15000ft hajtókar+ főtengely munkálatok kb 5000ft+szerelés 15000ft. De viszont a legjobb hajtókar is kb 15000km-t bír (nem úgy mint egy gyári mert az sokkal többet akár100000 km t is) . Sajnos szerintem silány alkatrészeket gyártanak horror árakon.
Persze lehet jól jártam volna ha legelőször a drágább szerelőhöz viszem aki jól megcsinálta volna aki kifejezetten motorszerelő csak az ugye csak a blokk teljes generáljáért a munkadíjért kb 60000ft-ot kért volna de hát utólag könnyen okos az ember.
Na itt untam meg a régi motorral való bíbelődést a hajtókar cserét már nem ejtettem meg . Eladtam 160 eft ért. Persze vesztettem rajta kb 200 eft-ot de hát ez már csak egy ilyen iparág.
Fogyasztás viszont viszonylag jó volt 4,5l, persze én öregurasan használtam power kigyorsítást ritkán használtam, egyszer egyszer próbálgattam. Másoktól hallottam hogy ilyen motorok 140-150-160-at is mehetnek . Persze az idomos motorok ezek közül gyorsabbak állítólag. A szerelő azért is rakott rá eggyel (2mm rel) kisebb karbit .
Összességében szívás nemhiába szívómotorról van szó. Örültem hogy túladtam rajta.
Robogózom inkább , sportmotorra mint olyanra egy szatyrot se tudsz rákötözni normálisan.

Erre használta
városi közlekedés főként , ritkán vidékre

Javítanivalók
dugattyú csere, láncvédő csere, karbi beállítás csere, főtengely csapágyak, blokk csapágyak cseréje, henger hónolás, idomfestés, idom fülek töröttek azok hegesztése, fékpofa csere. Dugattyú meg hiába volt vertex és nem olcsó (30eft) szerintem nem volt az az igazi minőség. Drábább már csak még egy kategória van, az meg ugye 70000ft egy dugattyú. Aztán ki tudja lehet hogy az sem jobb.

Itt szervizelte
Dunakeszin iszonyatdrága lehúzós, autószerelő ismerősömnél ő nem volt drága de sok mindent elrontott , csepelen egy srácnál ő értett hozzá és viszonylag olcsón dolgozott.


A beküldő 30 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tibor200

Beküldve: 2013. június 19.