Honda VFR800 9 / 10

Honda / Honda VFR800
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 782 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 9000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Honda VFR800 ABS

Tavaly cseréltem egy kis 600-as choppert erre a motorra. Sok egyéb típus is szóba került, de mivel ragaszkodtam a V-blokkhoz, így elég sok típus kiesett. Aztán egyszer csak elém került a VFR képe. Elsőre bár nem tettszett, mert chopperes múlttal joghurtos doboznak néztem. Aztán utána olvasgattam és a sok áradozás és kevés hátrány, amit olvastam meggyőzött. Sőt a 2006-os év bordó-metál fényezése is sokat dobott rajta. Nekem ez kell!
Az eddig megtett kilométerek alapján a véleményem a következő:
Hondához méltóan a futómű tökéletes, az egyenes futásáról, kanyarstabilitásáról csak jót tudok mondani. Az integrált ABS-es és CBS-es fékek megfelelő méretűek, adagolásuk pontosan szabályozható. Igazából túrás jellegére mindössze ez a két dolog utal.
Mindkét felfüggesztés állítható. Bár én az elsőt nem babráltam, mert úgy jó ahogy van. A hátsó 35 klikkben állítható. Ezt szoktam tekergetni attól függően, hogy ketten vagy egyedül közlekedünk vele.
A V-TEC-ről sokan sokfélét mondtak, írtak. Az igazat megvallva érdekes élmény, de nem negatív. Intenzív gyorsításnál mint ha egy turbó bekapcsolna. Lassú gyorsításnál, illetve, ha a 6800 fordulat környékén motorozunk, okozhat meglepetéseket és előfordulhat megtorpanás, de gyorsan túlvan rajta. Minen esetre érdemes kipróbálni.
A fogyasztása mint minden motornál, változó. Hengerenként két szelepes tartományban motorozva 5,5-6,2 liter között fogyaszt, azonban ha folyamatosan a 4 szelepes tartományban forgatjuk, 10 litert is megeszik.
Vérbeli sporttúrához méltóan az üléspozíció valahol a túra és a sport között van. Kicsit terheli a csuklót és inkább sportos, mint túrás használatot kíván. Az ülés elöl és hátul is kényelmes.
Sajnos a tömege menetkészen 250kg körül van. Ezt érezni is lehet. Főleg hirtelen kanyarváltásoknál, mikor nehezen vált ívet. Kicsit erölködni kell. Forgalomban sem túl kellemes ekkora tömeget megtartani. Ellenben nem fúj minket a szél országúton :)
Ami nekem nagyon hiányzik és nem is értem, hogy egy 3 millás motorból hogy hagyhatták ki, az a fokozat kijelző.
Összeségében, kisebb kompromisszumokkal, de nagyon jó sporttúra motor. A megbízhatóságát meg azt hiszem nem kell ecsetelnem.

Erre használta
Bár nem igazán erre találták ki, de leginkább ingázok vele az otthonom és a melóhelyem között. Persze azért egy-két túrát is látott már :)

Javítanivalók
Eddig csak az idomok cseréje volt szükséges, mert egy parkolóból kiálló autó fellökte a motort. :((((

Más javítanivaló jelenleg nincs. Csupán néhány kiegészítőt szeretnék még beszerezni.
Markolatfűtés, oldaldobozok, fokozat kijelző.

Itt szervizelte
Én a MAXXPOWER-nél vettem és náluk is volt kötelező szervizen. Értenek hozzá, csak az a baj, hogy sok munkájuk van és be kell előre jelentkezni.
Az árak magasak, majdhogy nem irreálisan, de ez szerintem minden motortípusra igaz.


A beküldő 16 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Groom

Beküldve: 2007. február 23.