Honda VFR800 9,2 / 10

Honda / Honda VFR800
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 782 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 78000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Egy sajnálatos baleset után egy CBF600S-et cseréletem erre a motorra. Több motor közül esett a VFR-re a választás, mert beleszerettem a V blokkjába, illetve mi tagadás a külseje is elég sokat jelentett, hogy rá esett a választásom. Túllépve a 77000 km-t azt kell, hogy mondjam nem bántam meg. Hosszabb-rövidebb túrákra kiválóan alkalmas, azonban a lassú (városi) közlekedést nehezen viseli. Ilyenkor oldalt elhelyezett hűtőinek ventilátorai szinte megállás nélkül mennek, és fogyasztása a 8 l-t is megközelítheti. Nehéz súlya miatt - ami főleg lassú tempónál érezhető - nem igazán alkalmas pályamotorozásra. Kis sugarú kanyarokban bizony dolgozni kell vele. Olyan embernek ajánlom ezt a gépet aki szeret túrázni, de néha előtör belőle a sebesség és a sportos motorozás iránti vágy. Amikor hengerenként csak 2 szelep üzemel egy békés túramotort érezhet maga alatt az ember, de amint a mutató eléri a 6500-6800-as fordulatot, kicsit megremeg és megtáltosodik a paripa. Egy barátom szavaival élve: olyan mintha a vákuum szippantaná be az embert. Az utas is elég jó, kényelmes helyet kap a motoron, 2 személlyel is bátran be lehet vállalni hosszabb túrákat vele. Egy személynek bőven elég a 3 gyári doboz és egy tanktáska úgy is, hogy kempingezik a motoros. Szélvédelme a gyári felszereltséggel is megfelelő, ülésével sincs gondom, inkább - főleg lassabb motorozásnál - a csuklóm ami megérzi felsőtestem terhelését. Remélem összejön együtt a 100 000 km!

Erre használta
Leginkább hosszabb túrákra, néha pályára is kilátogattam vele, régebben munkába járásra.

Javítanivalók
Garanciális időn belül ki kellett cserélni a generátort, azóta csak a kopó alkatrészeket kell időnként megújítani.

Itt szervizelte
Honda Dream
72000 nagyszerviz (szelephézag állítással, ami a VFR-nél 6-8 munkaóra) 85 000 Ft felett.

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Sipy

Beküldve: 2013. augusztus 22.